נגיד בנק ישראל פרופ׳ אמיר ירון חזר והדגיש במסגרת אירוע אתמול (שני) באגודת ידידי בר אילן כי מבחינתו אין מניעה להגדיל את סכומי רכישת מטבע החוץ מעבר לקו 30 מיליארד דולר, שעליהם הוצהר לפני כשבועיים כיעד לשנת 2021. אין זו הפעם הראשונה שבה מושמעת הערכה זו, אבל לדברי הנגיד אתמול ישנה משמעות מעשית גדולה. הנגיד, שרואיין על ידי שלמה זוהר, הציג את תמונת המצב הכלכלית וההתפתחויות המשמעותיות במשק. הדולר נסחר אתמול סביב 3.28 שקלים.

דברי הנגיד על היעדר המגבלות נאמרו כל רקע הפרסום שלפיו בנק ישראל רכש בחודש ינואר 6.8 מיליארד דולר - כרבע מיעד הרכישות.
בדבריו אמר הנגיד בין היתר כי "30 מיליארד דולר זה סכום ניכר מאוד. ניתן לחשוב היום מה היה קורה בשוק המט"ח אם העודף בחשבון השוטף היה קטן מסכום זה". הוא הוסיף כי "אם זה יהיה רלוונטי, ובהינתן תנאי המשק ותנאי השוק באותה נקודה, נוכל להגדיל גם את ההיקף של תוכנית הרכישות, כפי שהודענו בזמנו על הגדלת תוכנית ההרחבה הכמותית באג״ח הממשלתי״.

הנגיד אמר כי לאור הנתונים המקרו כלכליים לצד התקדמות החיסונים המרשימה, "יש מקום לבחון ולעשות שימוש בדרכון הירוק שיונפק למתחסנים לאחר שבוע מהחיסון השני ככלי שיסייע לפתיחת המסחר״. דבריו של הנגיד זכו למחמאות מנשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר, שאמר כי "הנגיד הינו המבוגר האחראי היחיד שמבין את הסכנה בקריסת היצוא וההייטק. אחרת לא ברור למה הממשלה שותקת ולא נערכת עם תוכנית חירום לסיוע ליצואנים".