אחד המכשולים האחרונים למעבר בין בנקים באמצעות לחיצה בקליק הוסר אתמול, בעקבות אישור חוק ניוד צ'קים בין בנקים. חברי הכנסת אישרו חוק סליקת צ'קים, המאפשר ללקוחות לעבור בין בנקים מבלי להחליף את ההמחאות הישנות בחדשות.

אלמלא אישור החוק, רפורמת הניוד בין בנקים שתיכנס לתוקף בספטמבר השנה, הייתה מתעכבת. בשבועות האחרונים היו סימני שאלה אם החוק יאושר, על רקע פירוק הממשלה ופיזור הכנסת. זה היה המכשול האחרון ליציאה לדרך של רפורמת ניוד לקוחות. לקוחות שירצו לעבור לבנק חדש יצטרכו רק לתת הוראת מעבר לבנק החדש וכל הפעילות הבנקאית שלהם תעבור איתם מהבנק הקיים באופן אוטומטי. מדובר בין השאר במשכורות, כרטיסי אשראי, הוראות קבע, צ'קים, מטבע חוץ ותיק ניירות הערך.

לפי נתוני בנק ישראל, נכון להיום, רק 2.5% מלקוחות הבנקים מבצעים מעבר בין בנקים מדי שנה. החסם המרכזי שמנע זאת עד היום היה החשש בסרבול העברת כל הפעילות לבנק החדש. הסרת החסם, תעודד תחרות במערכת הבנקאית בעיקר מצד הבנק הדיגיטלי.

הבנק הדיגיטלי בבעלות פרופ' אמנון שעשוע ובניהולו של גל בר דעה קיבל בספטמבר 2019 רישיון מבנק ישראל. סמנכ"ל השיווק והמכירות של הבנק הדיגיטלי הראשון רועי קציר: "לקוחות שרוצים אלטרנטיבה תחרותית בלי להתעסק בבירוקרטיה, מוזמנים להצטרף אלינו. הציבור הישראלי הורגל לחשוב שמעבר בנקים זה מסובך, אבל כבר היום המציאות אחרת לגמרי, זה אפילו ממש קל ועם הרפורמה זה יהיה אפילו יותר קל".