האוצר מאבד הכנסות של בין 600 מיליון שקל (הערכת משרד האנרגיה) עד מיליארד שקל (לפי הערכת מכון האנרגיה) בשנה מהתופעה של מהילת שמנים בסיסיים פטורים ממכס ומכירתם כסולר לכל דבר ועניין, אבל שר האוצר ישראל כ"ץ אינו מתרגש מכך.

ל"מעריב" נודע כי מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי ומנכ"ל מכון האנרגיה יוסי אריה פנו בנושא מספר פעמים לאנשי המכס ורשות המסים אבי ארדיטי וכפיר חן, אבל בפועל דבר לא נעשה למיגור התופעה.

המשרד להגנת הסביבה, שמתערב כמעט בכל דבר, בחר שלא לטפל בנושא למרות ההשלכות הסביבתיות. תופעת מהילת השמן (שאינו חייב במיסוי בלו) עם סולר לתחבורה בתחנות הפירטיות הגיעה לממדים מדאיגים, ותחנות הדלק של חברות האנרגיה המסורתיות, הפועלות כחוק, נפגעות מכך.

זאת ועוד, מהילת השמנים גורמת נזקי זיהום אוויר ונזק למנועי המכוניות. אבל הגרוע מכל הוא כאמור אובדן ההכנסות ממסים בימים של גירעון עתק בתקציב המדינה. נראה ששר האוצר מעדיף שלא להתערב בנושא כל עוד הדבר יתפרש כמהלך של העלאת מסים.

"שר האוצר לא קיבל את עמדת אנשי המקצוע, שתמכו בהטלת מס הבלו על שמנים קלים, והתבקשנו להביא פתרונות מקצועיים. זו פשוט שערורייה שבתקופה כזו המדינה מאפשרת לגנוב ממנה לאור יום מעל מיליארד שקל כספי מסים", אומרים גורמים במשק האנרגיה.
אמש לא ניתן היה לקבל את תגובת שר האוצר.