יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי שיגר אתמול מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ. המכתב, שתוכנו הגיע ל"מעריב", כולל טענה קשה לגבי היחס של פוליטיקאים לעובדי המדינה. יעקובי היה מצפה כי נתניהו והרשקוביץ יתייצבו לימין 60 אלף עובדי מדינה בבתי החולים, בביטוח לאומי, בשירות התעסוקה, וברשות שדות התעופה.

לדבריו, מדובר בעובדים שבשיא משבר הקורונה התגייסו בצורה יוצאת דופן והגדילו את פעילותם ואת השירות שהעניקו לציבור המובטלים, החולים או הנכנסים לישראל: "פוליטיקאים מטילים דופי בעובדי המדינה ומטיחים בהם את האחריות למחדלי הקורונה", טען יעקובי במכתבו. "יש להם אג'נדה של פגיעה בעובדים מסורים אלה אבל אם קיימים פגמים בהתנהלות אלה מגיעים מהתופעה המכונה 'משרות אמון' שנציבות שירות המדינה נכנעה להם".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה ממקד את עיקר ביקורתו במחדל שנחשף לאחרונה בנתב"ג. "תפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי הפך לשוליית הקוסם וגם המשנה למנכ"ל (שעמד בראש ועדת החריגים) הפך לשוליית הקוסם לפוליטיקאים (מירי רגב)".

לטענת יעקובי, "כאשר המשרות הממשלתיות הופכות נאמנות לפוליטיקאי, הם מפסיקים להיות נאמנים למדינה ולכן תופעות כמו עקיפה ופרוטקציות (כפי שהתקבלו בנתב"ג), הופכות להיות חלק מהתרבות של אלה המשרתים אדם ולא את המדינה או ערך כלשהו". יו"ר הסתדרות עובדי המדינה מסיים את מכתבו בהצעה "למצוא דרכים לחיזוק שירות המדינה ולחזור למקום שבו העובד משרת את המדינה ואזרחיה. אין מקום לחוזים אישיים או למשרות אמון. יש לבצע את המוטל עליהם ללא טריקים וללא שטיקים".

בשיחה עם "מעריב", הסביר יעקובי: "מה שהקפיץ אותי בסוף השבוע האחרון היה מה שמתרחש בנתב"ג. הטילו את כל הרפש והאחריות על העובדים המסורים שלאורך כל משבר הקורונה עבדו סביב השעון כדי לספק שירות בשעה שהאחריות למשבר הייתה של כמה פקידים שמונו על ידי פוליטיקאים והוכיחו עד כמה התופעה המכונה 'משרת אמון' היא מיותרת ובעייתית".