אין רגע דל בקבוצת הביטוח 'מגדל'. למעריב נודע כי מערכת היחסית הניהולית התדרדרה בימים האחרונים לשיא חדש, כאשר הפעם ישנה מתיחות בין יו"ר מגדל ביטוח מוטי רוזן לבין המנכ"ל רון עוז. רוזן שמונה בתחילת 2021 שיגר מכתב למפקח על הביטוח ובו האשמות חסרות תקדים כנגד המנכ"ל.

במכתב נוסף ששוגר הבוקר (שלישי), עוז "מואשם" על ידי היו"ר על כך שהוא מסתיר ממנו פרטים הנוגעים לניהול החברה, מונע ממנו גישה למידע, אינו אומר את כל האמת ומסלף את העובדות. טענותיו של היו"ר החלו לאחר שהמנכ"ל טען כלפי שהוא מפר הסכם לגבי חלוקת העבודה ובמרכזם אי מעורבות היו"ר בנעשה בתחומים הניהוליים השוטפים.

אלא שרוזן כפר בהסכם ואף שוחח בנושא הטענות שיש לו עם בעל השליטה בחברת שלמה אליהו. אליהו שגייס את רוזן למגדל תמך במפתיע דווקא בעמדתו של המנכ"ל. על רקע המחלוקת פנה אתמול המנכ"ל במכתב משלו לדירקטוריון עם טענות קשות כלפי היו"ר החדש. עוז טען בין השאר במכתבו כי שיו"ר הדירקטוריון עושה שלא כדין ובאופן שיטתי 'אוברולינג' להחלטות שהוא קיבל ופועל לבטלם. שתי דוגמות בולטות הנחשפות כאן לראשונה: בהתערבות יו"ר הדירקטוריון הוחלט על ביטול שיחה עם אנליסטים שתוכננה על ידי המנכ"ל עוז.

זאת ועוד: יו"ר הדירקטוריון גם ביטל את השתתפות קבוצת מגדל במכרז ביטוח שערכה חברת החשמל. כך יצא שמגדל היא חברת הביטוח היחידה שלא השתתפה במכרז. עוד קבל עוז במכתב על מסע ההכפשה נגדו שבא לידי ביטוי במכתב ששיגר רוזן למפקח על הביטוח שפגע בשמו הטוב וביוקרתו האישית. עוז דרש מחברי דירקטוריון מגדל ביטוח להתערב במחלוקת עוד לפני שהעניינים יצאו משליטה.

 ניסיון העבר במחלוקת בחברות ביטוח דומות כמו כלל ביטוח, הראה שהמפקח באוצר נוטה לתמוך בעמדת המנכ"ל שכבר מנהל את מגדל בצורה מוצלחת מזה שנתיים. כאמור גם שלמה אליהו נוטה לתמוך בעמדת המנכ"ל. בכיר במגדל העריך שבמצב העניינים הנוכחי לא תהיה ברירה ואחד מהשנים יאלץ לפרוש.