שופרסל, קבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל, פרסמה אתמול את דוחות 2020, שלפיהם היא סיימה השנה בהכנסות שיא של 15.2 מיליארד שקל וברווח נקי של 387 מיליון שקל (ממנו רווח של 120 מיליון שקל ברבעון הרביעי). 

על פי הנתונים, מכירות המותג הפרטי הסתכמו ב־3.9 מיליארד שקל ומהוות 25.8% מהמכירות; מכירות שופרסל אונליין הסתכמו ב־3 מיליארד שקל ומהוות 19.9% מהמכירות. זאת ועוד, רשת הפארם Be הגיעה לראשונה לאיזון תפעולי, ברבעון הרביעי של 2020.

"בגלל סגירת המסעדות ואולמות האירועים עלה סימן שאלה לאן הולך ענף הקמעונאות והמזון. למרות החששות הערכתי שתהיה שנה טובה, אבל אני מודה שלא ידעתי לנבא שאלה יהיו המספרים שנציג. אני שמח שהתוצאה גבוהה בהרבה מתוכניות העבודה", אומר ל"מעריב" מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. 

יו"ר החברה יקי ודמני מוסיף: "נכון ששופרסל נהנתה ממשבר הקורונה ונכון שקיבלנו רוח גבית, אבל עוד קודם לכן נעשתה עבודת שטח מקיפה וביצוע של התוכניות עד הפסיק האחרון. ההצלחה הייתה קורית גם ללא הקורונה".

לדברי אברכהן, למרות התוצאות אין בכוונת החברה לנוח על זרי הדפנה. "אנחנו עם הפנים קדימה עם B2B ושיתוף המכולות, הנדל"ן וכמובן הפיננסים בשיתוף דיסקונט. החברה גם מקדמת את המיזם 'מרקט פלייס', שבמסגרתו יופעל שוק מקוון למכירת מוצרי נון־פוד: חשמל ואלקטרוניקה, גן, פנאי, טקסטיל ובשמים". 

על רמת המחירים לקראת פסח אומר המנכ"ל: "התחייבנו ב־2020 שלא נעלה מחירים. לקראת תחילת 2021 החלו פניות של יצרנים לייקור מוצרי יסוד כמו שמנים, סוכרים, קמח ודגנים בגלל עליות המחירים בעולם. היו גם פניות לייקור פירות וירקות וגם עופות. דחינו את הכל ועד החג הם לא יתייקרו. אנחנו סופגים את ההעלאות, ורמת המחירים בחג לא תהיה גבוהה לעומת 2020".

איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל (צילום: סיוון פרג')
איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל (צילום: סיוון פרג')


בזכות התוצאות תחלק שופרסל לבעלי המניות דיווידנד בסכום של 140 מיליון שקל. בכירי החברה ובראשם אברכהן יזכו לבונוסים, ושכר המנכ"ל יעמוד על 8.7 מיליון שקל - מתוכו מענק שנתי של 2.4 מיליון שקל.

החברה הודיעה אתמול גם על תוכנית לגיוס 700 מיליון שקל בהנפקה "לא אחידה" של מניות (זכות הבחירה של המשקיעים תהיה בידי החברה). בהמשך לחשיפת פעילות החברה באנגלית, ההנפקה הנוכחית תכלול גם משקיעים זרים.