דירקטוריון מגדל ביטוח יתכנס היום אחר הצהריים, כשעל הפרק צפויה ההמלצה להביא לסיום תפקידו של היו"ר מוטי רוזן, על רקע הקרע במערכת היחסים עם המנכ"ל רן עוז. ל"מעריב" נודע שהדירקטוריון ייפה את כוחם של החברים כרמי גילון ורונית בודו לנסות לגשר בין הצדדים.

גילון, שאף ינהל את הישיבה, כבר נפגש עם רוזן ועוז, ויחד עם בודו ניסה לגשר בין הפערים. אלא שהמנכ"ל חזר והביע את עמדתו החד־משמעית שבמערכת היחסים הנוכחית אין שום סיכוי לשוב לשתף פעולה ולגשר על הפערים, משום שמדובר בחוסר אמון מוחלט. עוז חותר לכך שההחלטה תתקבל עוד היום כדי לא לבזבז זמן. לחברי הדירקטוריון כבר ברור כי ללא הכרעה המנכ"ל ייאלץ לפרוש וזאת תהיה מכה למגדל.

עם המהלכים שיו"ר הדירקטוריון ביצע והיוו למעשה ”אובר רולינג" למנכ"ל נמנים השלושה הבאים: 1. ביטול מפגש של המנכ"ל עם אנליסטים המסקרים את מגדל. 2. ביטול ההשתתפות של מגדל במכרז ביטוח של חברת החשמל. 3. פנייה של היו"ר למנהל חטיבת הבריאות בחברה עמית אורון עם איום שלא ימשיך בתפקידו.

כל הצעדים הללו נמצאים במובהק בתחום אחריות המנכ"ל ונעשו מעל לראשו. חברי דירקטוריון שאיתם שוחחתי אישרו כי היחסים בין המנכ"ל ליו"ר נקלעו למבוי סתום - מה שייאלץ את בעל השליטה שלמה אליהו להכריע לטובת עוז - אף שהיה רוצה להימנע מכך. היה זה אליהו שגייס לתפקיד את מוטי רוזן, כדי שיחליף בתום מאבק ממושך את ניר גלעד בתפקיד היו"ר. גם המפקח על הביטוח באוצר ד"ר משה ברקת שואף שהיו"ר והמנכ"ל ימשיכו לשתף פעולה, אבל נראה כי שאיפתו מנותקת מהמציאות.

רוזן שימש בעבר כמנכ"ל הראל השקעות וכמנכ"ל מנורה, ופרש לאחר תקופות כהונה קצרות יחסית. אמש לא נמסרה תגובת דוברת מגדל לידיעה.