ועד עובדי בנק הפועלים פנה אתמול למנכ"ל דב קוטלר, ובמכתב יוצא דופן הלין על ההחלטה להפלות בין העובדים ולחלק בונוס אך ורק לעובדי הסניפים. במכתב, שהגיע ל"מעריב", כותב יו"ר הוועד זרח אליה שהוא אינו מוחה על ההחלטה לתת את המענק לעובדי הסניפים.

עם זאת, "טוב שמהלך כזה היה מתואם מראש עם ועד העובדים והחלטה על תגמול אוכלוסייה מסוימת אינה עולה תמיד בקנה אחד עם הערכים של הבנק, כמו הוגנות ושקיפות", כתב. "תרומת החטיבות השונות בבנק ובראשן החטיבה העסקית, שלא קיבלו את הבונוס, היא משמעותית".

לדוגמה, החטיבה העסקית, שלא זכתה לבונוס, הניבה במהלך 2020 רווח של 1.88 מיליארד שקל - גידול של 9.5%. אליה גם מציין את תרומת חטיבת השווקים הפיננסית, הברוקרים והשווקים, שגם לא קיבלו בונוס.

עמית אוברקוביץ', חבר ההנהלה וראש חטיבת משאבי אנוש בבנק הפועלים, מסר במכתב תגובה כי מדובר במענק הוקרה ששולם על סיכון בריאות אישי יומי וקבוע לאורך כל חודשי הקורונה ב־2020. מדובר בעובדים שלא יכלו באופן קבוע לעבוד מהבית, ורק עובדי הסניפים עונים על הקריטריונים הללו.

 "אף אחד מאיתנו, כולל אני, לא העמיד את עצמו באופן יומיומי מול קהל לקוחות שאינו מחוסן. יש רגעים שבהם אנחנו מצפים שמנהיגות תתעלה מעל ראייה סקטוריאלית וראייה צרה. אנחנו מצפים שזאת תהיה האמירה שלכם", הוסיף אוברקוביץ'. בנק הפועלים סירב להתייחס לידיעה.