יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן קיבל את העתירה שהגישו כמה חברות לשילוט חוצות, ופסק נגד הצבת שלטים על גשרים ומקומות ציבוריים וכן בדרכים בין עירוניות, ללא אישור.

חברות שילוט החוצות טענו בעתירה כי הצבת השילוט הלא־חוקי פוגעת בהן, מאחר שיש להן זיכיונות להצבת השלטים במקומות מוסדרים. נוסף לכך, הן טענו כי תליית שלטים פיראטיים עלולה להוות מפגע בטיחותי מסוכן, בין היתר בשל הסכנה של הסחת דעת של נהגים, או הסתרת השילוט המציין את גובה הגשרים, דבר שעלול לגרום למשאיות גבוהות להיתקע בהם. כמו כן, עלתה גם טענה כי השלטים הפיראטיים מסתירים את שלטי החוצות המוסדרים, שעבורם משלמות החברות לרשויות המקומיות דמי זיכיון.

עם זאת, אף שוועדת הבחירות קיבלה את עתירתן, התופעה נמשכת פעם אחר פעם. על רקע זה הן הגישו לוועדת הבחירות המרכזית בקשה להטלת קנס על המפלגות שהמשיכו בתליית השלטים, בטענה לביזיון החלטת יו"ר הוועדה. "למרות פניות חוזרות ונשנות, המשיבות (המפלגות המציבות את השילוט) ממשיכות לבצע פרסומים אסורים בניגוד לחוק", נטען בבקשה שהוגשה. "אף שההחלטה הייתה ברורה וחד־משמעית ונקבע כי אסורה תליית שלטים על גבי הגשרים, הדבר נמשך. לפיכך יש להשית על המשיבות קנס כספי משמעותי, אשר יהא בו כדי להרתיע אותן
בדבר חובתן הברורה לשמור על החוק ועל הוראות ההחלטה".

נוסף לכך, חברות שילוט מתכוונות להגיש תביעות פיצויים נגד מפלגות שימשיכו להציב שילוט פיראטי בניגוד להנחיות, בשל הנזקים הכספיים שלטענתן נגרמים להן.