בשורה חדשה בשוק הדיגיטל: קבוצת פוקס בבעלות הראל ויזל דיווחה אתמול לבורסה על התקשרות בהסכמים עם הוט מובייל להקמה והפעלה של רשת חנויות קונספט ייעודית, תחת המותג RED (רד). היקף ההשקעה הראשוני במיזם מסתכם ב-22 מיליון שקל. 

הרשת החדשה תעסוק בשיווק ומכירה של מגוון מכשירים סלולריים, טאבלטים, מוצרי תקשורת, מולטימדיה ואביזרים נלווים של יצרנים ובהם Apple וסמסונג. כמו כן תעסוק השותפות בשיווק שירותי תקשורת סלולרית של HOT וכן השקת אתר סחר מקוון.

במסגרת הפעילות, יושקו מוצרים שימותגו במותג הפרטי של הרשת, וכן יוענקו שירותי תחזוקה ואחריות ללקוחות. HOT ופוקס תהיינה שותפות מוגבלות כאשר השליטה גם בשותף הכללי תוחזק על ידי הוט. בהתאם לתוכנית העסקית שהוצגה השותפות תקים בשלוש שנות פעילותה הראשונות 30 חנויות בפריסה ארצית. פתיחת החנות הראשונה והשקת אתר הסחר המקוון מתוכננים לרבעון השלישי של שנת 2021.

הראל ויזל בהשקת המותג RED (צילום: רפי דלויה)
הראל ויזל בהשקת המותג RED (צילום: רפי דלויה)

בהתאם להסכם לאחר שנתיים הצדדים יבחנו אפשרות להרחבת פעילות השותפות למדינות נוספות. מוצרי הרשת יסופקו על ידי HOT על בסיס עלות. השותפות תהיה זכאית לעמלות בגין שיווק שירותי תקשורת סלולרית של HOT בהתאם למנגנון שהוסכם בין הצדדים.

ההסכם כולל גם הסכמה לגבי מבנה הדירקטוריון שימנה חמישה דירקטורים: שלושה מתוכו ימונו על ידי HOT ושניים על ידי ויזל. ההחלטות יתקבלו ברוב קולות למעט החלטות מיוחדות אשר ביחס אליהן תידרש הסכמת הצדדים. כאמור, לפי הערכת פוקס ובהתבסס על התוכנית העסקית, חלקה של החברה בהשקעות בשותפות יסתכמו ב-3 שנות פעילותה הראשונות ב- 22 מיליון שקל.