עורכת התוכנית 'איפה הכסף', יעל איילון, שוחחה הערב (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM על השקת המותג החדש RED, שיתוף הפעולה בין קבוצת פוקס בבעלות הראל לבין הוט מובייל שכולל הקמה והפעלה של רשת חנויות קונספט ייעודית

"הבשורה באמת אופטימית ודי ייחודית לתקופה האחרונה במשק", הסבירה איילון. "שיתוף פעולה ראשוני שמבחינת קבוצת פוקס. זה מהלך אסטרטגי חשוב מאוד. אחרי האופנה, המזון והריהוט לבית, עכשיו היא נכנסת במהלך חדשני לתחום הסלולר והתקשורת ושיתפה פעולה עם הוט, תחת המותג RED. שתי החברות הולכות להשקיע עשרות מיליוני שקלים בפתיחתן של 30 חנויות חדשות ברחבי הארץ. היום עשו מסיבת עיתונאים משותפת והבעלים של קבוצת פוקס הראל ויזל הסביר מה מייחד את הרשת החדשה".

בהמשך, הסבירה כי מבחינה טכנית, החנויות הללו יפתחו ברבעון השלישי של השנה הזאת כאשר ההערכה היא מצד שתי הקבוצות ש־75% מהמכירות יעשו בחנויות הפיזיות: "למרות ההצלחה הגדולה של הקניות ברשת, הם עדיין מעריכים שמרבית הקונים יגיעו פיזית לחנויות וירכשו את המוצרים. צריך גם לומר שהתחום הזה של הסלולר ומוצרי אלקטרוניקה עבר בשנים האחרונות שינוי מאוד גדול. הרבה יותר מוצרים הם מחוץ לארץ והתחרות הרבה יותר גבוהה". 

איילון גם הזכירה כי הטיימנג להכרזה מעניין, כיוון שאמש, מספר אנשי עסקים, ובהם הראל ויזל וחבריו מפורום יצרניות האופנה והשיווק, פרסמו די במפתיע מכתב תמיכה בבני גנץ ובכחול לבן. "הם פרסמו שהם רוצים לחזק אותו ולהביע את החשיבות בכך שהוא ימשיך ויפעל בפוליטיקה ויבטיח ממשל תקין, דמוקרטי ומתפקד. בהחלט צעד מאוד חריג". 

כאמור, במסגרת הפעילות המשותפת יושקו מוצרים שימותגו במותג הפרטי של הרשת, וכן יוענקו שירותי תחזוקה ואחריות ללקוחות. HOT ופוקס תהיינה שותפות מוגבלות כאשר השליטה גם בשותף הכללי תוחזק על ידי הוט.

זאת ועוד, בהתאם להסכם לאחר שנתיים הצדדים יבחנו אפשרות להרחבת פעילות השותפות למדינות נוספות. מוצרי הרשת יסופקו על ידי HOT על בסיס עלות. השותפות תהיה זכאית לעמלות בגין שיווק שירותי תקשורת סלולרית של HOT בהתאם למנגנון שהוסכם בין הצדדים.

ההסכם כולל גם הסכמה לגבי מבנה הדירקטוריון שימנה חמישה דירקטורים: שלושה מתוכו ימונו על ידי HOT ושניים על ידי ויזל. ההחלטות יתקבלו ברוב קולות למעט החלטות מיוחדות אשר ביחס אליהן תידרש הסכמת הצדדים. כאמור, לפי הערכת פוקס ובהתבסס על התוכנית העסקית, חלקה של החברה בהשקעות בשותפות יסתכמו ב-3 שנות פעילותה הראשונות ב- 22 מיליון שקל.