יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח מוטי רוזן נאלץ אתמול לסיים את תפקידו בעקבות לחצי הדירקטוריון. עניין הפרישה של רוזן התפרסם לראשונה שלשום ב"מעריב". היו"ר מסיים את תפקידו כחודשיים בלבד לאחר שנכנס אליו, על רקע מערכת יחסים עכורה וחילוקי דעות קשים עם המנכ"ל רון עוז.

למעשה הדירקטוריון צריך היה לבחור בין עוז לרוזן, שכן עוז הבהיר חד־משמעית שבמערכת היחסים הנוכחית עם היו"ר הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו. הדירקטוריון הגיע למסקנה זו בתום ישיבה ארוכה שהתקיימה שלשום, ואשר נמשכה לתוך הלילה, שבה דנו בעמדות שני הצדדים.

כל המאמצים לגשר בין השניים, כולל של חברי הדירקטוריון כרמי גילון ורונית בודו, עלו בתוהו. בעקבות כך הסיק רוזן את המסקנות והחליט לסיים את תפקידו. לרוזן יוענק פיצוי מיוחד של מיליוני שקלים על הסיום המוקדם מהצפוי כיו"ר, נוסף למיליון שקל שקיבל עם כניסתו לתפקיד.

התשלומים כפופים לאישור האסיפה הכללית. נראה שבתפקיד יו"ר מגדל ביטוח החדש יכהן אחד מחברי הדירקטוריון הנוכחיים. בין השמות שהוזכרו: אריה מינטקביץ וכרמי גילון. הפרישה המאולצת הזאת פוגעת במוניטין הניהולי של מגדל, שממנה פרשו בשנים האחרונות שישה מנכ"לים ויושבי ראש דירקטוריון.

מגדל הופכת לחברה שבה בעל השליטה שלמה אליהו אינו מסוגל להחזיק לאורך זמן במנהל או יו"ר דירקטוריון שאינו סר למרותו המוחלטת. נזכיר כי אליהו עצמו משמש כיו"ר חברת מגדל אחזקות (חברת האם) ואינו נושא בשום תפקיד פעיל בחברת הביטוח.