ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ להענקת מענקי חזרה לעבודה, על מנת לתמרץ את המובטלים להשתלב חזרה בשוק העבודה. יו"ר הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, ביקר היום (חמישי) את ההחלטה ב-103FM וטען כי האישור לחוקק אותה בכנסת מיותר, מכיוון שמדובר בהסכם שאינו דורש חקיקה.

שפיגלר נשאל העובדה כי תוכנית התמריצים הקודמת נכשלה ואמר כי "התוכנית הייתה רלוונטית לכל מי שחזר לעבודה החל מהראשון לנובמבר ועד ה-28 בפברואר. אנחנו רוצים שיחזירו כמה שיותר אנשים לעבודה, כמה שיותר מהר, זו משימה לאומית, ערכית וכלכלית. חשבנו שהתוכנית אמורה להיות מתמרצת ושתהיה ברורה ופשוטה להבנה, עם זאת, תמיד יש חלופות. במצב שהיה קיים, התוכנית הזו הייתה טובה".

שדר התכנית אלון גל הקשה על מנכ''ל הביטוח הלאומי וטען כי התוכנית שאושרה, שונה מזו שרה''מ, האוצר והם עצמם רצו, לפיה בחודש הראשון והרביעי, כל החוזרים לעבודה יקבלו דמי אבטלה מלאים. "המציאות מדברת בעד עצמה, למעט ה-1,500 שקלים בחודש הראשון והרביעי, התוכנית מבחינה בסיסית זהה. אנשים רוצים להבין בצורה פשוטה מה עליהם לעשות ובעיקר מה הם אמורים לקבל", השיב שפיגלר.

הוא הוסיף כי לפי התכנית החדשה, כל מי שישוב לעבודה במשכורת נמוכה יותר ממה שהרוויח בטרם יצא לחל''ת, הביטוח הלאומי ישלים לו מענק בגובה ההפרש בין שתי המשכורות, זאת בנוסף ל-1,500 השקלים שיקבל בחודש הראשון והרביעי.

לבסוף, שפיגלר טען כי רוב היושבים בבית כן מעוניינים לשוב לעבוד: "הרוב משוועים לחזרה לעבודה, יש סקטורים של עבודות חלקיות או זדנות ששם קצת יותר קשה ואני מניח שגם לכך נמצא פתרון. מה שלא יהיה, כל אדם בר דעת מבין שכשהוא עובד השכר שלו הוא שכר ראוי. כשהוא באבטלה זה בממוצע בין 50%-60% ממה שקיבל לפני כן, מי ירצה להישאר באבטלה?".