"מתחרים בענף התקשורת ניסו בימים האחרונים ועד לרגע האחרון לפעול במשרד התקשורת כדי למנוע את כניסתנו לשוק הסיבים האופטיים", כך אמר אתמול מנכ"ל בזק דודו מזרחי. החברה הודיעה אתמול רשמית על כניסתה לשוק הסיבים האופטיים.

למרות הביקורת שמתח, המנכ"ל הבהיר כי בזק שומרת על מערכת יחסים טובה עם מרבית חברות התקשורת, אולם סירב לאשר או להכחיש כי פרטנר הייתה החברה שפעלה לדחיית כניסת בזק לשוק.

על פי הודעת בזק, בכוונתה לחבר עד סוף 2021 מיליון משפחות לתשתית הסיבים, מה שאומר כי כ־40% מלקוחות החברה יהיו מחוברים לתשתית. "הפריסה תהיה אגרסיבית ומהירה מאוד וחסרת תקדים ברמה העולמית", הדגיש אתמול גיל שרון, יו"ר דירקטוריון החברה.

נכון להיום, ברחבי המדינה פרוסה תשתית של 750 אלף סיבים אופטיים, ובפועל מחוברים בתים של 235 אלף לקוחות. מדובר בשיעור כיסוי של 28% מהיקף הלקוחות הפוטנציאליים.

בבזק אומרים כי החברה כבר השקיעה בתשתית מאות מיליוני שקלים, ובכוונתה להגדיל עד סוף השנה את היקף השקעותיה ולחבר מדי חודש 4%־5% ממשקי הבית - בקצב של 100־120 אלף לקוחות בחודש, כולל בבתים צמודי קרקע.

עוד עולה מהנתונים של החברה כי כ־600 אלף לקוחות כבר גולשים באינטרנט באמצעות הנתב B, שגם אותו מתכוונת החברה לשדרג. מהירות הגלישה הממוצעת בחברה היא של 70 מגה, כאשר לקוח שירצה 200 מגה בייט ישלם 99 שקל לחודש, 600 מגה יעלו 109 שקל לחודש, וחיבור למהירות של 1 ג'יגה - 119 שקל לחודש.

בזק תגבה דמי חיבור לשירות החדש בעלות של 12.5 שקל לחודש לתקופה של 36 חודשים. בתוך כך, קבוצת פרטנר חשפה אתמול, בעיתוי לא מקרי, כי 150 אלף משקי בית בישראל מחוברים לתשתית פרטנר פייבר ו־336 אלף משקי בית מחוברים באמצעותה לתשתית אינטרנט.

תשתית הסיבים העצמאית של פרטנר מגיעה ליותר מ־760 אלף משקי בית (Home Pass) בעלי אפשרות חיבור לרשת. פרטנר פורסת את הסיבים האופטיים ברחבי הארץ, בעשרות ערים מנהריה ועד אילת.

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי הוסיף: "קרוב למחצית מלקוחות האינטרנט של פרטנר הם לקוחות פרטנר פייבר. פרטנר היא דוגמה לאפשרות להיקפי פריסה משמעותיים בזמן שיא, וליכולת לייצר שינוי אמיתי באיכות החיים ובתשתיות התקשורת בישראל".