הפלונטר בקבוצת מגדל: יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח מוטי רוזן "הושעה לאלתר" מתפקידו מסיבה שלא צוינה בהודעת החברה לבורסה. ל"מעריב" נודע כי הוא עדיין מכהן כדירקטור בחברה.

יתרה מכך: רוזן ממשיך בתפקידו בראש מגדל אחזקות (החברה הרשומה למסחר בבורסה), אך נותק מכל המערכות במגדל ואינו מחובר למערך המידע של הקבוצה. נוסף לכך, כרטיס הכניסה שלו לבניין ההנהלה בפתח תקווה (הנמצא בבעלות מגדל אחזקות) נלקח ממנו. מדובר באירוע חסר תקדים, ובפלונטר משפטי המעמיד את קבוצת מגדל במבוכה רבה. הדיווח הפורמלי היחיד שנמסר על ידי מגדל ביחס לסיבה להשעיה היה כי המהלך בוצע בשל "פערים ואי־הסכמות שעדיין לא גובשו, ותנאי פרישה שטעונים בדיקה שטרם הסתיימה".

מצב זה, שבו במגדל ביטוח אין יו"ר פעיל (רוזן) ומגדל אחזקות מנוהלת על ידי מנכ"ל (שוב רוזן) המנוע מהגעה למשרדי ההנהלה, הוא חסר תקדים ומסוכן. נזכיר ששלמה אליהו, בעל הקבוצה ויו"ר מגדל אחזקות, נושא באחריות לפלונטר זה. מגדל ביטוח אמורה לפרסם את הדוחות הכספיים השנתיים בתחילת השבוע הבא. בדיון אמור להשתתף גם רוזן, אך בשלב זה הוא טרם זומן לישיבה. אם יתקבלו החלטות בהיעדרו, הוא עלול לשאת באחריות להחלטות אלה אף שלא זומן.

שלמה אליהו (צילום: חן גלילי)
שלמה אליהו (צילום: חן גלילי)


המפקח על הביטוח במשרד האוצר ד"ר משה ברקת נמנע עד כה מלהתערב בפרשה המוזרה, ואף לא הורה לאליהו להחזיר לרוזן את האפשרות להשתתף בישיבות. ייתכן שהסיבה לכך היא שברקת עצמו אינו מודע לפלונטר המשפטי שנוצר באחת משלוש חברות הביטוח הגדולות בישראל