"כל העולם משבח את ההתנהלות שלנו, כמובן בתחום הבאת החיסונים וגם בתחום הכלכלי", כך אמר שר האוצר ישראל כ"ץ בשיחה עם יהודה שרוני, הפרשן והעורך הכלכלי של מעריב, במהלך "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. "אני גיבשתי את רשת הביטחון הכלכלית שעבדה באופן יוצא מן הכלל. אני שומע את האנשים שקיבלו סיוע, שומע את בעלי העסקים, הם קיבלו את המענקים. כל חברות דירוג האשראי הגדולות בעולם משבחות אותנו ובעצם אנחנו ערוכים לקו הזינוק", הדגיש.

שר האוצר נשאל האם היו דברים שרצה לעשות - אך ידיו נקשרו, והשיב: "כן, עכשיו מעכבים לי תקנה שתאפשר לפנסיה והביטוח להקצות 100 מילארד שקלים בשנה להשקעה בתשתיות. הרבה חוקים, עשרות חוקים, שהכנתי וניסנקורן עיכב אותם, אלה חוקים שהם המפתח להצמחת המשק, ואני בטוח שנוכל לעשות זאת עם כינון ממשלה יציבה". 

"התחייבנו להחיות את המענק לכל אזרח, הצעד הראשון יהיה לאשר מה שלא הספקנו לעשות", הוסיף כ"ץ, "העברתי הסכם לביטוח הלאומי לתמרץ בסכומים משמעותיים מובטלים כרוניים שחוזרים לעבודה מעבר לשכר שלהם. סיכמתי במשרד, וזה טרם פורסם, שניתן גם למעסיקים תמריץ משמעותי של אלפי שקלים שיחזירו מובטלים ותיקים לעבודה". 

שר האוצר ישראל כ''ץ מציג את התוכנית הכלכלית החדשה לשיקום הכלכלה (צילום: צילום מסך)
שר האוצר ישראל כ''ץ מציג את התוכנית הכלכלית החדשה לשיקום הכלכלה (צילום: צילום מסך)

שר האוצר הוסיף: "תפקידי לוודא שלא יגררו רגליים. לצערי המענק לנכים התעכב, שחררנו אותו ביום חמישי. אנחנו צריכים להחזיר מובטלים לעבודה, זה לא קשור לבחירות. אחרי הבחירות זה הרבה יותר מסובך להמתין להקמת ממשלה ולהעביר חוקים בכנסת אחרת". לדבריו, בגלל הקורונה אי אפשר להמתין, כי על כל מציאות בריאותית צריך לתת תשובה כלכלית.

"יש הרבה דברים שאמרו שהם תעמולת בחירות. לצערי, גנץ קיבל הוראה מהקמפיינרים שלו לא לאפשר להעביר כלום. כל הדברים שעבדנו עליהם חודשים, הכל מונח בממשלה, מתוקצב ומאושר משפטית", אמר. בהמשך הראיון, שהתרחש במהלך הכנס, התייחס לנזיפה שלו במנהל רשות המיסים: "רשות המיסים היא גוף מבצע. לצערי הלכו פה על דעת עצמם ושינו כללים ואני לא אאפשר את זה".

כ"ץ נשאל מאיפה יבוא הכסף להורדת המיסים עליה דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הגרעון מתקרב ל-180 מיליארד שקל. "קודם כל נשלים את תכנית המענקים, נטפל באנשי החל"ת עם תמריצים, ומי שיזדקק לסיוע יקבל אותו", הדגיש, "הרפורמות שאני מביא יכניסו הרבה כסף לקופת המדינה דרך הצמיחה, ומשם נוריד את הגרעון ונאפשר הורדת מיסים בתחומים מסוימים". 

בנימין נתניהו  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"במבחן התוצאה יש עיכובים משמעותיים ולא נדרשים שפוגעים באנשים, הכדור עובר לגנץ ואז ללפיד", המשיך, "באופן עובדתי יש פה מניעת סיוע מהציבור - אנחנו רוצים לתת עוד סיוע ומקשים עלינו, אני נאבק על כל דבר". הוא תהה: "מה הבעיה שחדרי הכושר והנכים יקבלו את הסיוע? זה שוחד בחירות? מי שבולם את זה יש לו שיקול של בחירות". 

שר האוצר נשאל האם ירצה להמשיך בתפקידו אחרי הבחירות, במידה והדבר יתאפשר. "כמובן, מבחינתי אחרי שתוקם ממשלה בראשות הליכוד אני ממשיך בתפקיד", הסביר, "אני אמשיך לקיים דיונים שאני מקיים גם היום, אי אפשר לחכות. אני מקדם גם את תזכירי החוק של הרפורמות לצמיחת המשק. אני ממשיך, אני לא צריך לדבר על דברים תיאורטיים כמו סינגפור". 

בסיום הריאיון התייחס לאירוע בו הותקפו תומכי מפלגת תקווה חדשה, והדגיש: "אנחנו נגד אלימות, גיניתי וראש הממשלה גינה. בוודאי שהליכוד נגד אלימות, אנחנו לא זקוקים לזה. אני הולך לאנשים שתומכים ומבקש מהם לבוא ולהצביע ליכוד, ואני משוכנע שבדרך הזו נקבל יותר מנדטים ממה שמנבאים לו כעת. לצערי, מפלגות אחרות עוסקות בהשמצות, ואנחנו מדברים על מה נעשה והייתי מציע לכולם להתמקד בזה".