"כבר בחודשיים הראשונים של 2021 אנחנו רואים התאוששות בהיקף המחזורים בכרטיסי האשראי, ופחות או יותר חזרנו לממדים של תחילת 2020, מלפני הקורונה. האם זה הקו של צוואר הבקבוק או שמדובר בפיצוי על הסגרים? את זה נדע מאוחר יותר". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל תשלובת ישראכרט רון וקסלר.  וקסלר מעריך, עם זאת, ש־2021 תהיה טובה יותר מ־2020 מבחינת היקפי המחזורים, גם בהיבטים נוספים, כמו תיירות. התיירות הנכנסת והיוצאת הורידה 155 מיליון שקל מההכנסות, ומדובר בירידה של 80%, עם השפעה מהותית על הרווח.

בתפקיד יו"ר הדירקטוריון של התשלובת משמשת בחודשיים האחרונים תמר יסעור. בקרוב תושלם התכנית האסטרטגית לשנה הקרובה, ובסוף 2021 תעבור הקבוצה לאזור התעשייה של בני ברק, לבניין משרדים שבבעלות קבוצת תדהר וכלל ביטוח. החברה שוכרת לצרכיה את כל הבניין, והיקף השימוש בשטח המסחרי יצומצם ב־15% ל־19 אלף מ"ר. דמי השכירות בבני ברק יהיו זולים יותר מאלה שבתל אביב, והם נאמדים ביותר מ־50 שקל נטו למ"ר. החברה תוציא אל הפועל תוכנית התייעלות, ולטובת העניין היא הפרישה בספרים 45 מיליון שקל.

רון וקסלר מנכ''ל ישראכרט  (צילום: סיון פרג')
רון וקסלר מנכ''ל ישראכרט (צילום: סיון פרג')

בכוונתה להיכנס לתחום הביטוח לקראת המחצית השנייה של 2021, כשהממונה על פעילות הביטוח יהיה גלעד שמחוני. בכוונת ישראכרט להגדיל את פעילותה באשראי, להיכנס לעולם הפרסום לעסקים (טרגט) ולהפעיל אי־קומרס לעסקים. הרווח הנקי לשנת 2020 צנח ב־62% ל־93 מיליון שקל. הרווח בנטרול ההשפעות החד־פעמיות ירד ב־39% ל־181 מיליון שקל.

היו"ר יסעור אמרה: "הגעתי לתפקיד בסופה של שנת 2020, כחלק מדירקטוריון חדש ומקצועי המשקף לראשונה את היותה של ישראכרט נטולת גרעין שליטה. ב־2021 נתמקד באסטרטגיות צמיחה, נגדיל נוכחות בשוק האשראי הצרכני ונוסיף מנועי צמיחה חדשים".