מגפת הקורונה העבירה חלקים נרחבים מהפעילות היומיומית שלנו למרחב הדיגיטלי, כאשר המגזר שנהנה מכך יותר מכל הוא ההייטק. הקטר של המשק הישראלי המשיך במגמת הצמיחה שלו גם במהלך השנה האחרונה, עם גיוסי הון של עשרות ומאות מיליוני דולרים, אקזיטים והנפקות בשווי גבוה במיוחד. כעת, חברת בסיסי הנתונים אירוספייק (Aerospike) האמריקאית, לה מרכז פיתוח בישראל, מסמנת את השוק הישראלי כמטרה עסקית עבורה. 

החברה, שמשרתת ענקיות טכנולוגיה ישראליות כמו פלייטיקה, איירון סורס, סייבריזן ואפספלייר, מספקת תשתית בתחום בסיסי הנתונים בטכנולוגיית NoSQL המאפשרת מעבר נתונים מהיר, בזמן אמת ובעלויות נמוכות. למעשה, "הפלטפורמה של אירוספייק משמשת חברות ענק כמו סוני פלייסטיישן, סנאפצ׳ט ופייפאל, כשהיא מתפקדת כמנוע הטכנולוגי עבור אותן חברות ובכך מאפשרת להן ביצוע מיליוני פעולות וטרנזקציות ברשת בו זמנית במהירות וללא תקלות", נמסר מהחברה.

אירוספייק פתחה לאחרונה בתוכנית מיוחדת עבור סטארטאפים ישראליים ומרכזי פיתוח של חברות ישראליות ובינלאומיות, שלאור הצמיחה האדירה שהתעשייה חוותה בשנה האחרונה, הפכו למטרה עבורה. בין היתר היא מציעה לחברות מקומיות מודל רישוי גמיש, ליווי צמוד וסיוע בהקמת בסיס הנתונים ובתפעולו, מחיר נוח, ניהול מלא בענן ועוד. 

״הבחירה שלנו בישראל כנקודה אסטרטגית ברמה העסקית אינה מובנת מאליה״, אומר עמי אהרונוביץ׳, מנהל הפעילות של אירוספייק בישראל. ״בדרך כלל התפיסה היא שהשוק הישראלי קטן, אבל התעשייה הטכנולוגית בישראל הפכה למעצמה קטנה שאחראית על 50% מהייצוא הישראלי, ועל-כן היא ממשיכה בעקביות לגרור עניין מחברות בינלאומיות המספקות פתרונות ושירותים לחברות טכנולוגיות. אנחנו שמחים לפעול כאן וללוות את החברות המובילות ביותר בשוק המקומי״.