יותר ויותר יזמים עסקיים מגלים את תחום התיירות והנופש, ועל רקע המשבר בענף נכנסים לשותפויות אסטרטגיות במחירים נוחים יחסית.

אתמול דווח כי אלקטרה מוצרי צריכה, שבשליטת אלקו של האחים זלקינד, נכנסת לתחום הטיולים והפנאי ורוכשת את השליטה (50.01%) בסער יזמות ומסחר לפי שווי של 130 מיליון שקל. אלקטרה תשלם 80 מיליון שקל, הכוללים 15 מילון שקל שיושקעו בחברה.

סער נמצאת בבעלות המייסדים תומר בן־סניור ואביעד צברי, המכהנים כמנכ"לים משותפים. החברה היא יבואנית ויצרנית של ציוד וביגוד למטיילים, מחנאות, סקי וסנובורד, ספורט שטח ופנאי, והיא זכיינית של המותג העולמי קולומביה בישראל. 

החברה מפעילה שלוש רשתות קמעונאיות תחת מותג לבוש הטיולים קולומביה, המותג אאוטסיידרס ורשת שבילים, המונות 34 סניפים. מכירות סער הסתכמו בשנת 2020 ב־126.6 מיליון שקל וברווח תפעולי של 23.5 מיליון שקל.

מנכ"ל אלקטרה צביקה שווימר אמר: "החברה מחזיקה בתשתית ניהולית ופיננסית איתנה, המסייעת להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים. רכישת השליטה מאפשרת לנו כניסה לתחום הטיולים והפנאי.

המותג קולומביה מוביל תחום שצומח בארץ ובעולם בקצב מרשים בזכות העדכניות של המותג והודות לטכנולוגיה המתקדמת של המוצרים. נציע את כל הפתרונות הרלוונטיים לכל אחד שיוצא לסקי באירופה, לוויקאנד בפריז, לטיול בחרמון או לגלישה על צוק במצפה רמון". 

אלקטרה אינה לבד. בשבוע שעבר דווח כי איש העסקים רוני נפתלי (באמצעות פמילי אופיס) ובית ההשקעה מור בבעלות יוסי לוי רוכשים 33% מחברת התיירות תלמה תמורת 66 מיליון שקל. העסקה משקפת לתלמה שווי של 200 מיליון שקל.

המוכרים הם ארז שמול, שהיה עד לאחרונה בעל השליטה הבלעדי בתלמה, וחברת שלמה אחזקות, שרכשה ממנו לפני מספר שבועות 50% מהחברה תמורת 36 מיליון שקל. גורמים בענף מעריכים שבעלי הון נוספים צפויים להיכנס בקרוב לתחום.

לפני כשלוש שנים רכשה חברת קשרי תעופה שבבעלות אייל סגל ורוני מוטעי מחברת פגסוס אחזקות 50% מחברת הבת פגסוס תיירות ונופש שבניהול איתמר ניר. יתרת המניות נמצאת בידי משפחת ניר. 

קשרי תעופה מבוססת היטב בענף התיירות, והיא משמשת בין השאר כנציגה בישראל של חברת השיט סנורמה, המתפעלת את הקרוזים של רויאל קריביאן.