לאחר שפורסם היום (רביעי) כי שיעור האבטלה בחודש מרץ עומד על 9.5% לעומת 14% בפברואר, ושר האוצר הנחה להוריד 10 אחוזים מדמי החל"ת למובטלים החל מהתאריך ה-12 ביוני, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר בשיחה עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM כי "המשק מתחיל להניע את הגלגלים שלו". 

"מתחילים להרגיש את העוצמה של המשק הישראלי והוא משווע לידיים עובדות", הוסיף בר דוד, "אני משוחח עם מרבית בעלי העסקים וארגוני המעסיקים, שוחחתי על זה גם עם ראש הממשלה לפני הבחירות ואנחנו רואים עין בעין את החוסר באנשים שעובדים".

יו"ר ההסתדרות הזכיר בדבריו את הרצון להחזיר לשוק העבודה את האנשים שנמצאים בבית: "צריכים לטפל בבעיה הזאת. מספר המובטלים הולך ויורד ואני מאוד אופטימי, אבל אני בעד המהלך הזה כי אני חושב שהעובדים צריכים לחזור לעבודה".

ארנון בר דוד  (צילום: רמי זרנגר)
ארנון בר דוד (צילום: רמי זרנגר)

הוא דיבר גם על נושא ההסבות וההכשרות המקצועיות, לעובדים שנאלצו לשנות את תעסוקתם בעקבות המשבר הכלכלי: "לצערי כל הנושא נעצר וכבר כמעט ואין דבר כזה. ההסבות בשוק הפרטי מתחילות לקבל תאוצה, אנחנו פותחים פה בהסתדרות במהלך כל חודש מאי יריד תעסוקה וירטואלי שנרשמו אליו כבר עשרות חברות מהמובילות במשק".

בנוסף, נתן הצעות קונקרטיות שלשיטתו יחזירו כמה שיותר אנשים לעבודה: "כרגע כולנו צריכים להירתם לטובת המלך. עובד שקראו לו לעבודה והוא לא חוזר, צריך לעצור לו את החל"ת. העובדים צריכים לחזור לעבודה, אני קורא לכולם: די לשבת בבית. צריך להתחיל לנהל את המשק ברציניות. אני תומך בעבודה מהבית, אבל לא באופן גורף, אלא פעם בשבוע בלבד".

בסוף דבריו, בחר להפנות את חצי הביקורת שלו לעבר הממשלה, שבעיניו לא משמשת כיום כפרטנר: "אם תקום ממשלה שתייצר פה שיח הגיוני ולא בריוני, אז יהיה אפשר לייצר אולי עסקת חבילה למשק שתוכל לעזור למדינת הישראל. ההסתדרות תמיד מוכנה לתת כתף, אבל בשביל זה צריכים פרטנר - ואין לי פרטנר. המערכת הפוליטית בטירוף ובכאוס מוחלט, אין מוצא. כל מערכת בחירות עולה למשק שנים וחצי מיליארד שקל. צריך להקים פה ממשלה ולייצר יציבות. אני לא רואה דרך לצאת מהפלונטר הפוליטי וזה מאוד מטריד אותי".