הקרב על הארנק הדיגיטלי הולך ומתרחב. חברת דואר ישראל יוצאת בימים אלה במכרז להקמת פלטפורמה לארנק דיגיטלי, שתאפשר לבנק הדואר להציע מגוון רחב של פתרונות תשלומים והעברות כספים בארץ ובחו"ל. בדואר הוחלט שלא לפתח פלטפורמה עצמאית. במכרז יוכלו להשתתף חברות שפלטפורמת התשלומים שלהן תותאם לבנק הדואר, והן יציעו פיתוח וממשקים לבתי עסק וללקוחות פרטיים. 

בנק הדואר יוכל להציע כבר בסוף 2021 מגוון רחב של שירותים פיננסיים באפליקציה ייעודית בנייד ולבצע פעולות באופן דיגיטלי. בין היתר מדובר בפתיחת חשבון מרחוק, העברת כספים בארץ ולחו"ל, רכישת מט"ח, הזמנת כרטיסים נטענים, הזמנת מט"ח לפני טיסה לחו"ל ועוד. מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין: "הגיעה העת להציע מגוון פעולות פיננסיות דיגיטליות, לצד המשך מתן שירות פרונטלי. המעבר לפעילות פיננסית דיגיטלית יאפשר המשך שיפור השירות ובהתאמת הדואר לצרכים המשתנים של לקוחותינו".

מנכ"ל הבנק אבי בלו הוסיף כי "למשתמשים באפליקציה יתאפשר לנהל יתרות בשקלים ובמט"ח מחשבון בנק הדואר. נוסף לכך, הם יוכלו לבצע פעולות פיננסיות כמו ביצוע תשלומים, העברת כספים ורכישת טובין בבתי עסק ובאינטרנט, וליהנות מהטבות ממועדון לקוחות ייחודי". עוד טרם הצעד של בנק הדואר, רמי לוי הכריז כבר אתמול על הפעלת ארנקים דיגיטליים. לוי יפעיל אפליקציית תשלומים הפועלת במערכת ההפעלה של אנדרואיד ואייפון. לוי הקדים את שופרסל, שתשתף פעולה עם דיסקונט במיזם הפיננסי פייבוקס. בנק הפועלים נמצא במגעים מתקדמים לכניסה לתחום.

האצת המגעים לכניסה לתחום נעשית בעקבות תוכנית חברת אפל להפעיל את אפליקציית התשלומים אפל פיי כבר בשבוע הבא. האפליקציה מיועדת לשימוש רק למחזיקי מכשירי אייפון והיא תהיה חסומה לתוכנות הפעלה אחרות. כדי להתקין את מערכת התשלום יש להיכנס לאפליקציה ארנק, ולסרוק את כרטיס האשראי באמצעות מצלמת האייפון או לחלופין להזין את הפרטים באופן ידני. על פי ההערכות, בקרוב יגיע לישראל גם שירות התשלומים גוגל פיי.

השימוש יתאפשר בשלב זה בעיקר בבתי עסק גדולים, שעל פי הוראות בנק ישראל מחייבים בשימוש בתקן EMV, המאפשר את השימוש באפליקציה וסליקת העסקה. הטמעת השימוש בארנקים אלקטרוניים עשויה לקחת שנים וכרוכה בהסתגלות הן של הלקוחות והן של בתי העסק.