איש העסקים מוטי בן משה, הבעלים של קניון TLV (באמצעות רבוע כחול נדל"ן), תובע מקסטרו 18.2 מיליון שקל על אי־תשלום דמי שכירות והפרה בוטה של הסכם ההתקשרות.

הגשת התביעה היא הליך חריג במגזר העסקי שכן אנשי עסקים נוטים במקרים כאלה "לא לכבס בחוץ את הכביסה המלוכלכת".

על פי ההערכות, התביעה הזו צפויה להסתיים בסופו של דבר בפשרה בין הצדדים. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד אופיר פדר, נטען כי הנהלת הקניון העניקה לקסטרו הקלות לזמן מוגבל בדמי השכירות וניתן לסיים את ההקלה בהתראה של 30 יום.

קסטרו שכרה ב־2013 את החנות בקניון TLV, ודמי השכירות שולמו על בסיס אחוז מהפדיון. החוזה היה תקף עד לשנת 2026. בתחילת 2020, כאשר מלוא הבעלות על הקניון עברה ממשפחת גינדי למוטי בן משה, שונתה גם המדיניות.

הנהלת הקניון מסרה לקסטרו על סיום ההקלה והחברה הודיעה בתגובה כי היא תבטל את ההסכם. במרץ 2020 הפסיקה קסטרו לשלם דמי שכירות ודמי ניהול, ופגישות שנערכו גם מול בעל השליטה בקסטרו גבי רוטר כשלו. בהנהלת קניון TLV טוענים כי נגד קסטרו הוגשו תביעות דומות גם על ידי בעלי נכסים אחרים.

בשנה החולפת, בשל משבר הקורונה, מרבית בעלי הקניונים גילו התחשבות בשוכרים והפחיתו או אף ביטלו לחלוטין את דמי השכירות בתקופה הקשה.

בצורה זו נהגו קניוני עופר, מליסרון, עזריאלי ואחרים. גם בעלי TLV נהגו בצורה דומה, אולם לאחר בדיקה שערכו התברר כי מחזור העסקים של חנויות הקניון לא ירדו ואף עלו במהלך המשבר, למעט במהלך תקופת הסגרים.

מקבוצת קסטרו נמסר בתגובה לדברים: "קסטרו מייעלת את פעילותה בכל הרבדים והציגה לאחרונה דוחות כספיים מצוינים המעידים על מצבה האיתן ועל יכולתה הפיננסית. מאז שינוי הבעלות בקניון TLV, חזר בו הקניון מהתחייבויות מולנו באופן שלא אפשר את המשך הפעלת החנות".

עוד נמסר כי "קסטרו פעלה בכל דרך בכדי להגיע להסכמות אך נתקלה בהתנהלות דורסנית. זאת הסיבה שהוחלט לפנות את החנות בקניון, ביחד עם שוכרים רבים שפעלו בצורה דומה. עדיין לא קיבלנו את כתב התביעה ונגיב עליו בבית המשפט כשנקבל אותו".