מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר צבי זיו, מנכ"לית בית ההשקעות פסגות לשעבר גבי רביד ומנכ"ל גולף טקסטיל לשעבר איש העסקים אלי מיזרוח (לשעבר בכיר בבנק הפועלים) - מכניסים לבורסה את פעילות הביטקוין והנכסים הדיגיטליים של חברת סילבר קסטל.

המהלך ייעשה בעסקת מיזוג עם חברת הביוטכנולוגיה ICB, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה לפי שווי של 50 מיליון שקל (לפני המיזוג). בתמורה יוקצו לבעלי המניות בסילבר קסטל, עם השלמת העסקה בעוד שלושה חודשים, 75% ממניות החברה הממוזגת.

כמו כן, הם התחייבו לגייס עד אז 6 מיליון שקל נוספים. בבורסה כבר הוכנסה פעילות ביטקוין בשתי עסקאות מיזוג נוספות של חברת בורסאיות: חברת קמן קפיטל, שנרכשה על ידי משה חוגג, וחברת וייט סמוק.

מנכ''ל גולף טקסטיל לשעבר, איש העסקים אלי מיזרוח (צילום: אסנת ניר)
מנכ''ל גולף טקסטיל לשעבר, איש העסקים אלי מיזרוח (צילום: אסנת ניר)


סילבר קסטל תציע למשקיעים בשוק ההון הזדמנויות השקעה בנכסים הדיגיטליים באופן בטוח ומקצועי. הרישום בבורסה ייצור שינוי תודעתי והסדרת תחום המטבעות הדיגיטליים בישראל. עסקת המיזוג מלווה על ידי סייבל השקעות, משרד עו"ד קצנל דימנט ומשרד עו"ד ציטבר גלאור. ICB מתמחה ביצירת שיתופי פעולה עם חברות סיניות. החברה נשלטת על ידי היזם הסיני חואנג צינשיז ומנוהלת על ידי אנדרו זון.

בית ההשקעות סילבר קסטל נוסד בשנת 2018 על ידי אלי מיזרוח (מנכ״ל), צבי זיו (יו״ר), גבי רביד, חן מוניץ, רמי ביניש ודני זילביגר. בית ההשקעות מאפשר ללקוחותיו חשיפה נוחה, קלה ובטוחה לנכסים דיגיטליים על ידי קרנות גידור פעילות המתמחות בתחום.

כמו כן, החברה בוחנת מספר אפיקים נוספים, ובהם הלוואות מגובות ביטקוין, מו"פ באסטרטגיות מסחר מתקדמות ומוצרי השקעה עבור לקוחות מוסדיים. הביטקוין רשם מתחילת 2021 עלייה של 85%, אך למרות הפופולריות - התחום עדיין נמצא בשלביו הראשונים. משקיעים בישראל מחזיקים מטבעות דיגיטליים בשווי של כ־1.5 עד 2.5 מיליארד שקל.