נתוני חברת ייעוץ הנדל"ן CBRE ישראל בניהולו של ג'קי מוקמל מראים כי לצד ענף הבנייה למגורים – גם שוק הנדל"ן המסחרי והמשרדים נמצא במגמת התאוששות. על פי הנתונים שהגיעו ל"מעריב", 80% מהעובדים שעברו בתקופת משבר הקורונה לעבוד מהבית צפויים לחזור למקומות העבודה.

אם בתקופת הקורונה חלק מקומות מגדלי המשרדים עמדו ריקות, הרי שבימים אלה נמצאות לפחות 12 חברות גדולות בעיצומו של משא ומתן להשכרת מעל 100 אלף מ"ר שטחי משרדים. נוסף על כך, מחירי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב־2% ל־97 שקל למ"ר, לאחר שבשנת 2020 ירדו מחירי השכירות ב־11%.

עוד עולה מהנתונים כי חברות הייטק מתכננות בימים אלה את האכלוס העתידי לחצי השנה הקרובה, והביקוש מתרכז באזורים נגישים תחבורתית עם מעטפת רחבה של שירותים לעובדים. האזורים המבוקשים ביותר הם תל אביב, הרצליה, חיפה וירושלים.

בעקבות משבר הקורונה חווה תחום המשרדים ירידה ניכרת בפעילות ועלייה באי־ודאות בקרב משתמשים המחפשים שוכרי משנה לשטחיהם. מוקמל, שניהל את המחקר, קובע שלצד הגידול בביקוש נרשמות עליות מחיר קלות במחירי השכירות לבנייני פרימיום, וכי חברות הייטק מקומיות ובינלאומיות ממשיכות להוביל את המהלך.