"אני מעריך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמידה מסוימת גם אוהד אותו", אמר ל"מעריב" חבר הכנסת הטרי בימינה אביר קארה, ממייסדי תנועת "השולמנים", "אבל ביבי של שנת 2003 אינו ביבי של 2020. למרות התפקידים שהוצעו לי בליכוד, הוא לא הצליח לשכנע אותי. המצב האישי והמשפטי שלו מונע ממנו אפשרות לבצע מהלכים - וזאת בעיה".

קארה מספר על פגישתו עם נתניהו לפני הבחירות, שחלקה הפומבי שודר בחדשות 12. "לפני הצטרפותי לימינה, נתניהו ניהל איתי משא ומתן אינטנסיבי ונערכה בינינו פגישה שנמשכה שבע שעות", הוא אומר.

"לא הצטרפתי לליכוד, כי מרכז הליכוד נשלט על ידי כוחות פוליטיים שמחוברים להסתדרות ומונעים רפורמות כמו ביטול חובת ההתאגדות במקומות עבודה. בחיים לא אוכל להעביר חוקי עבודה כל עוד פוליטיקאים כמו שר העבודה חיים כץ מחוברים בפועל להסתדרות. כדי לעשות רפורמות צריך לעקוף את מרכז הליכוד, וזה לא אפשרי. ההסתדרות תוקעת את המהלכים במשק והציבור משלם את המחיר ויוקר המחיה עולה".

קארה מוסיף: "ההצעה של ביבי הייתה לא רלוונטית, כי לא הייתה לו ממשלה ביד. וחוץ מזה, אני שחקן קבוצתי והולך עם החברים שלי באש ובמים. הוכחת הנאמנות כלפי המערכת היא מבחינתי נכס אסטרטגי. אני הולך לשנות את המצב בהרבה גופים מסואבים שפוגעים בחברה".
על שר האוצר ישראל כ"ץ יש לקארה רק מחמאות. "הוא פתח ל'שולמנים' את הדלת, התייעץ איתנו לאורך כל משבר הקורונה והיה קשוב מאוד לנו", מספר קארה, "אבל בגלל שיקולים פוליטיים, גם הוא לא הצליח לקדם את הרפורמות מול ההסתדרות".

בכוונתו של קארה לקדם בכנסת נושאים כלכליים מהותיים. "אפעל להפחתת נטל הרגולציה", הוא אומר. "אני מעוניין ברגולציה אפקטיבית שתועיל לציבור. נכון להיום, מצב הרגולציה גרוע יותר מכפי שהיה בשנת 2014, אז קודם החוק להפחתת הנטל. הרפורמה ברישוי עסקים לא עברה ובעלי עסקים מרגישים תקועים".

קארה מעוניין להיות חבר בוועדת הכלכלה ולהכפיף לתוכה את ועדת העבודה והרווחה כדי לקדם רפורמות לטובת הצרכן. "צריך לאפשר לעצמאים לחסוך לדמי אבטלה באופן וולונטרי ולא כפוי", הוא אומר.

יש לו דעה נחרצת על ההסתדרות וועדי העובדים. "אני תומך חד־משמעית בהגבלת זכות השביתה", הוא פוסק. "יותר מכך, אני תומך ברפורמה מקיפה במערכת יחסי העבודה. מה ההיגיון להכריז על שביתה רק מפני שמעבירים את העובדים מבניין אחד לבניין חדש? אי אפשר להמשיך ככה. ההסתדרות גורמת בעקיפין להעלאת יוקר המחיה גם בתחום הדיור, וזה פוגע בציבור. נכון שגם לממשלה יש אחריות, אבל מבחינתי עדיף היה שלא תתערב בכלל בנעשה בתחום יחסי העבודה".

הראיון המלא – מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"