המפקח על הביטוח באוצר, ד"ר משה ברקת, מתכוון לבדוק את התנהלות חברות הביטוח במהלך מבצע שומר החומות ולבחון אם הן כיסו את הנזקים בהתאם לפוליסות הביטוח. ל"מעריב" נודע כי המפקח התכוון לפנות ערב שבועות במכתב לכל חברות הענף, כדי שימסרו נתונים על היקף התביעות ואופן הטיפול בהן.

בסופו של דבר, הוא החליט להשהות את הפנייה מתוך הנחה שמדובר בימים הראשונים של המבצע ועדיין אין נתונים סופיים על הנזקים.
זאת ועוד, במשרד האוצר הופתעו לגלות שבניגוד למקרים קודמים, במבצע הנוכחי אין תלונות של הציבור על התנהלות חברות הביטוח.
הנזקים שנגרמו באירוע הביטחוני הנוכחי, מוערכים בשלב זה במיליארד שקל, מדובר בנזקי מבנים, תכולת הבית, מכוניות ותשתיות.

עם זאת, נגרמו גם נזקים עקיפים שבמרכזם אובדן רווחים עקב סגירת אולמות אירועים, מסעדות ובתי מלון. במקרה זה, לא תמיד מס רכוש מכסה את מלוא הנזקים. כך או אחרת, מרבית הנזקים מוגדרים כאירוע מלחמה ולכן הם מכוסים במס רכוש. בזכות עודפי הגבייה בשנים האחרונות, קופת מס רכוש מלאה ואין טענות על מחסור.

גם באסון השריפה בכרמל, חברות הביטוח היו מחוץ לתמונה. הסיבה לכך היא ששר האוצר לשעבר משה כחלון טען כי השריפות נגרמו מהצתה ולכן האירוע כולו מוגדר כאירוע טרור שחייב את המדינה לשלם את הפיצוי. הדבר אפשר לבעלי דירות שלא קנו פוליסות בחברות הביטוח ליהנות מההפקר.
המפקח על הביטוח אמר ל"מעריב": "אנחנו עוקבים בימים האחרונים אחרי התנהגות חברות הביטוח ונבקש בעוד מספר ימים נתונים. בשלב זה, לא מגיעות אלינו תלונות כי מרבית הנזקים מכוסים על ידי מס רכוש. למרות זאת, אנחנו עם יד על הדופק. אנחנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על האינטרסים של המבוטחים".