שופרסל פרסמה את הדוחות לרבעון הראשון, שמראים כי היא סיימה את הרבעון ברווח של 114 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 90 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל לפרסום הדוחות, המנכ"ל איציק אברכהן מתייחס לראשונה לנושאי האקטואליה במדינה ומדגיש: "שופרסל אמרה והוכיחה כבר ב־2020 - שהייתה שנה קשה - שנעשה הכל כדי לא להעלות מחירים. היינו הרשת היחידה שהורידה מחירים. בנוגע לגל ההתייקרויות הנוכחי, לא נגענו בנושא זה, כי כל הפניות שמופנות אלינו בבקשה לייקר את המחירים מגיעות מיצרנים לא גדולים, שסובלים מהתייקרות גלם או גידול בעלויות ההובלה".

לדבריו, "אף ספק גדול לא פנה אלינו בבקשה דומה. אנו לא נאפשר העלאת מחירים אוטומטית, אלא נבקש להבין את טיב הבקשה של אותו ספק ונלמד את המשמעויות האמיתיות. בתקופה האחרונה התמקדנו בהתארגנויות לקראת חגי פסח ושבועות. כאשר תתקבל תמונה כוללת, אתייחס לנושא".

על פי הנתונים בדוחות - הכנסות הרשת, שיו"ר הדירקטוריון שלה הוא יקי ודמני, גדלו ברבעון זה ב־0.9% ל־3.8 מיליארד שקל. למעט סוגיות המכירות והרווח, הדוחות ראויים לציון במספר היבטים נוספים. רשת הפארם Be הציגה לראשונה רווח תפעולי של מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר הכנסותיה גדלו ב־7.5% - ל־216 מיליון שקל.

נתון נוסף מגלה כי מגמת הצמיחה במכירות אונליין נמשכת והן הסתכמו ב־800 מיליון שקל, שמהווים 21.9% מהמכירות הקמעונאיות.
עוד נתון ראוי לציון מראה כי נתח מכירות המותג הפרטי צמח ל־27.4% מסך מכירות קמעונאות המזון, וזאת לעומת 25.5% ברבעון המקביל אשתקד. נתח זה חצה לראשונה את רף מיליארד שקל - עובדה שמעידה על הרחבה ניכרת של סל המוצרים הפרטיים, וזה מה שמאפשר לרשת הורדת מחירים.

"אנחנו רשת עניינית ומקצועית, שעובדת בהרמוניה. זאת תרבות ארגונית שנמשכת לאורך השנים. אנו נחזור בקרוב לשגרה, ואני מאמין שנעשה טוב. התמודדנו עם המשבר וממשיכים הלאה. זה לא האירוע הראשון שאנחנו מתמודדים מולו". עוד מדגיש אברכהן: "אנחנו חברה בריאה, חזקה, שמקדמת את כולם. היכולת שלנו להתמודד היא מצוינת. היינו מהמובילים בשיתוף בני המיעוטים, ואנחנו מאמינים בדו־קיום, בסולידריות ובעבודה משותפת של כל חלקי המגזר. אנחנו שמחים שזה עובד".

מנכ"ל הרשת הוסיף כי כשליש מעובדי שופרסל, המהווים כ-17 אלף אנשים, "מגיעים מהמגזר הערבי, ולמרות זאת, לא הייתה למתיחות שום השפעה. בערים המעורבות, כמו לוד, פעלנו כמו שאנו פועלים ביתר חלקי הארץ. המשכנו כרגיל ולא היו פגיעות בסניפים".