"מערכת היחסים של מדינות ערב המתונות עם חמאס והאחים המוסלמים היא רעועה לא פחות מהיחסים שלנו עם ארגוני הטרור הללו. בשיחות שקיימתי עם גורמים במדינות אלה הם גילו הבנה למניעים שלנו במבצע שומר החומות, ומערכת היחסים חזרה לתקנה. אף אחד לא הזיל דמעה על מה שקרה לחמאס". כך אומר שר המודיעין אלי כהן בראיון שנערך עמו ב"מעריב־סופהשבוע".

כהן, ששימש בעבר כשר הכלכלה וכיו"ר ועדת הרפורמות, מתייחס בהרחבה לנושאי כלכלה ובראשם חזרת נושא יוקר המחיה: "המחירים מתחילים לעלות וזאת אכן תופעה מדאיגה", הוא מדגיש. "כשהייתי שר הכלכלה היינו עושים שניים־שלושה סקרי מחירים מדי חודש. הרשתות הקמעונאיות לא אהבו את זה כי הסקרים סייעו לעידוד התחרות, אבל לצערי מאז  הורידו את הרגל מהגז וזו טעות".

לדבריו, "לו עליות מחירים כאלה היו מתרחשות בתפקידי כשר הכלכלה לא הייתי עובר על כך לסדר היום. אתה שואל אותי אז מה עושים? אני ממליץ לקיים שיח עם הנהלות הרשתות כדי לעצור את הטירוף. במידת הצורך להפעיל את הממונה על התחרות והכי חשוב לעודד צרכנות נבונה".

על הצפוי בשוק הדיור מסביר כהן כי "נכון שמחירי הדירות עולים, ואחת הסיבות לכך היא עצירת תוכנית מחיר למשתכן. זאת טעות קשה. צריך היה לבצע בתוכנית מספר תיקונים ולהוציא מהזכאות את דירות הגן, הפנטהאוזים או דירות חמישה חדרים ומעלה".

כהן מוסיף כי "יש לאפשר לקבלנים למכור 50% מהדירות בשוק החופשי ו־50% לזוגות צעירים. נוסף לכך, להמשיך לתת תמריצים לרשויות המקומיות. המדינה דרך מינהל מקרקעי ישראל לא צריכה להתעשר מהקרקע על חשבון מחוסרי דיור".

עוד אומר השר כי "מצב זה גרם לכך שהיקף התחלות הבנייה אינו גדל, וזו מתכונת בטוחה לעליית מחירים. כדי לשנות את המצב יש להוריד את מחירי הקרקע, ולהגדיל את היקף התכנון והשיווק. הורידו את הרגל מהגז, ומצב זה מונע הגעה להתחלות בנייה של לפחות 50 אלף דירות לשנה. בשנה האחרונה המחירים עלו ב־4.5%, ואם לא יהיה שינוי דרסטי וקצב התחלות הבנייה לא יעלה על 50 אלף דירות בשנה, מחירי הדירות ימשיכו להמריא".

משנשאל על הבלגן הפוליטי והאפשרות לבחירות חמישיות, מנסה כהן לשמור על אופטימיות זהירה: "אני מקווה שנצליח להקים ממשלה בשבועות שעוד נותרו לפני פיזור הכנסת. כדי שזה יקרה הגיע הזמן להניח בצד את כל המשקעים האישיים מצד אנשי ימין כמו גדעון סער".

לדבריו, "אני מבין את מניעיו של סער, אבל אנחנו חייבים להתקדם כדי לקדם את השליחות להקמת הממשלה. אני מקווה שגדעון יבין את זה, יוותר על האגו, יתעשת ברגע האחרון ויצטרף לממשלת ימין. אם חלילה זה לא יקרה, יש סיכוי לבחירות נוספת וזה יהיה אסון. מדובר במהלך מיותר, ולכן כולם חייבים להתעלות מעל האינטרסים האישיים".