"אנו עושים שימוש בבינה מלאכותית מאוד ייחודית, המדמה אינטואיציה אנושית ויכולות של חוקרים אנושיים מנוסים בקבלת החלטות, ומסייעת לבנקים לפתור את בעיית העברות התשלומים הגלובליות", אומר מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay ,שלוקח חלק בכנס Forum Investment Global שנערך באיחוד האמירויות, כנס שהובילה קבוצת הג'רוזלם פוסט בשיתוף פעולה עם חאליג' טיימס, קבוצת המדיה המובילה באיחוד האמירויות.

הטכנולוגיה שפיתחה ThetaRay מאפשרת לבנקים, ספקי שירותים פיננסיים ועסקים הפעלת מערכת העברת כספים מאובטחת וחכמה. "העולם הפך להיות גלובלי, כסף עובר ממקום למקום בצורה דיגיטלית וארגונים עוינים, בין אם זה גופי טרור או סחר בבני אדם, מנצלים את הפרצות במערכת בצורה מסוכנת ואף גונבים כסף מהבנקים. העברות תשלומים היום לוקחות מספר ימים, עולות הרבה כסף ולא תמיד ניתן לוודא מי עומד מאחוריהן", אומר גזית, "אנחנו פותחים את הסתימה הזו בצנרת ההעברות, שנוצרה כתוצאה מזה שהעולם מפחד מהלבנות הון ומימון טרור."

"המערכת שלנו מזהה לפעמים איומים והתקפות לפני שהן יוצאות לפועל כי היא קולטת התנהגות חריגה שהגורם האנושי יכול לפספס, מדובר במהפכה" הוא מוסיף, "אנחנו מאיצים את הליך התשלומים, מורידים את העלויות ומאפשרים לבנקים לשפר את השירות שהם נותנים ללקוחות שלהם ומסייעים למדינות שהן חלשות ובעייתיות לייצב את המערכת הפיננסית שלהם. למעשה אנחנו עושים עבור מערכת התשלומים את מה שעשה האינטרנט לפני 25 שנה לעולם, רק שאנחנו מאפשרים העברות תשלומים מאובטחות בהן אפשר לזהות את מעביר התשלום ומקבל התשלום ולוודא שהעברה אינה מיועדת לביצוע פשע או למימון פעילות טרור. המערכת שלנו עובדת גם עם מטבעות דיגיטליים ומערכת הבלוקצ'יין.

גזית מסביר כי הטכנולוגיה של החברה מבוססת על סט אלגוריתמים המאפשר למחשב לזהות אינטואיציה אנושית: "היא מסתכלת על המון פרמטרים – יודעת לחבר את הנקודות ולהגיד לנו אם משהו בחשבונות לא "מריח טוב". כך המערכת יכולה להתריע על אפשרות לפעילות חשודה עוד לפני שהיא קוראת בפועל ונוכל לנקוט בצעדים המתאימים עוד לפני ביצוע הפשע. 

בכנס חשף גזית כי ממשלת האמירויות קנסה לאחרונה 11 בנקים, לאור פעילות החשודה בהלבנת הון, והסביר כי ממשלת האמירויות פועלת להסדרת הפעילות הפיננסית שלה לאור העובדה כי בכוונתה להפוך לאחד ממרכזי הכלכלה העולמיים.  גזית אף אמר כי "חשוב לזכור כי מה שמביא שלום אמיתי בין מדינות היא הכלכלה. המערכת שלנו תעלה את רמת האמון ותאפשר העברות כספים גלובאליות  ללא מתווכים או פקקים מיותרים".