סיבה טובה לקום בבוקר\הדס קרמזין

"את מבשלת 'קרמזינה' הקמתי במשק שלנו במושב תלמי יפה שבמועצה האזורית חוף אשקלון לפני שבע שנים. את כל הבירה שאני מייצרת אנו מוכרים רק כאן במשק, כשאני עושה הכל - המנהלת, המארחת והמבשלת. זה עסק משפחתי שגם הילדים שלו עובדים בו, ויש גם ליין 'קרמזינה על גלגלים', שאיתו אני והעובד הנוסף שלנו מגיעים לכל אירוע בכל מקום. עם זאת, העיקר הוא מפגשי חשיפה לבירה שאני עורכת לקבוצות בחצר האירוח המושקעת שלנו, שיש בה ברזי מזיגה. במפגשים אני מלמדת בישול בירה ונותנת פרטים מרתקים על הבירות השונות. האנשים יוצאים מכאן גם שמחים וגם עם ידע בסיסי על הבירות שהם שותים.

"את חומרי הגלם לייצור בירה, כמו לתת, כישות ושמרים, אני מייבאת מאנגליה דרך 'המרכז לבירה ביתית', וניתן לרכוש אותם גם אצלנו בחנות הצמודה למשק. את הציוד אני רוכשת אצל יבואן אחר. אנו מייצרים שבעה סוגים של בירות, כולן ממשפחת האיילים - פייל אייל, IPI ועוד. בתקופת הסגרים הסתפקתי במכירת חומרי גלם לאנשים שלמדו לבשל בירה בבית, אבל היה לי קשה עם הבידוד החברתי. אני אדם שמקבל אנרגיה מלגעת ולהתחבר לאנשים דרך הבירה.

"החודשים האחרונים היו לא קלים עבורי, כי זמן קצר לאחר סיום הסגר האחרון נפטר אבי, וכשקצת חזרנו לעניינים - הגיע מבצע שומר החומות. בגלל זה אני חושבת שהיוזמה של יריד 'דרומה מרקט' היא חשובה ומבורכת. בדוכן שלנו תהיה חשיפה לבירה ולבישול בירה ומכירת בקבוקים, וגם קיבלתי אישור מיוחד למזוג בירה מחביות. הפעם אני אציג בירה במתכון חדש, שהיא להיט בכל העולם וקוראים לה 'NEW ENGLAND IPI'. ובכלל, יריד כזה נותן לך סיבה טובה לקום בבוקר".

הכותבת היא הבעלים והמנהלת של מבשלת הבירה "קרמזין". האורן 21, מושב תלמי יפה. טל': 052-2656118

הדס קרמזין (צילום: באדיבות המצולמת)
הדס קרמזין (צילום: באדיבות המצולמת)

זקוקים לפרגון במיוחד עכשיו\רויטל אלחרר–פריינטה

"חברת 'אחד אחד' הוקמה לפני כשש שנים בקיבוץ סעד בעוטף עזה. בהתחלה התרכזנו במזון לחיות ועם השנים עברנו לשיווק של גרגרי חומוס וגרעיני תירס לפופקורן. את הפופקורן שיוצא מהמפעל שלנו אנו משווקים לרשתות קולנוע גדולות ולמגרשי כדורגל, ואת החומוס - לחומוסיות בכל רחבי הארץ. הקורונה הרעידה את העולם שלנו, כי בתי הקולנוע סגורים קרוב לשנה וחצי, וגם במגרשי הכדורגל ובחומוסיות העבודה ירדה משמעותית. לפני הקורונה היו כאן חמישה סוכני מכירות, והיום נשארתי רק אני. מרבית הקטניות שלנו גדלות בשדות הנגב, אבל לצערנו נוצר מצב שיותר קל כיום לייבא קטניות מחו"ל. זה אומנם יותר זול משמעותית, אבל בטווח הארוך מדובר בפגיעה קשה בחקלאים פה בארץ.

"כשהבנו שהמשבר עומד להיות ארוך, שינינו כיוון ויצאנו בליין חדש של כל סוגי הקטניות היבשות בקופסאות - שעועית, אפונה, עדשים ועוד עוד - שאותן אנו משווקים לבתי עסק קטנים ומרכוליות. זה לא קל להיכנס בתקופה כזו לשוק עם מוצרים חדשים, כי בעלי העסקים מעדיפים לעבוד עם המוצרים הקיימים אצלם. במקביל, אנו משכירים מכונות פופקורן לעסקים ולאירועים, כשהמגמה היא להגיע לכל מקום שצריכים אותנו ולהביא את הליין החדש למקום שאנו חולמים עליו.

"בסיום הסגר האחרון התחילו טפטופים של עבודה, אבל אז הגיע מבצע שומר החומות ועצר את המומנטום. לאחרונה גם התחתנתי עם בת זוגי עדן, אחרי דחיות חוזרות ונשנות בשנה האחרונה. היוזמה של 'דרומה מרקט' היא חשיפה משמעותית עבורנו. אנו נציג את הקופסאות של הקטניות, כדי שבעלי חנויות ורשתות יוכלו להזמין, ונציב מכונת פופקורן, כך שניתן יהיה להתרשם מהאיכות של המוצרים שלנו. הרבה חבר'ה מהעוטף יגיעו להתארח ביריד, וזה הזמן לבוא ולפרגן, כי אנו באמת זקוקים לזה".
הכותבת היא מנהלת המכירות הארצית של "אחד אחד". קיבוץ סעד. טל': 08-6800624, www.echad1.org.il

רויטל אלחרר-פריינטה (צילום: באדיבות המצולמת)
רויטל אלחרר-פריינטה (צילום: באדיבות המצולמת)

למנף את החשיפה\שלומי לחנה

יריד כמו "דרומה מרקט", המתקיים שלא באזור הטבעי של העסקים המתארחים בו, הוא הזדמנות מצוינת לחשיפה לקהלים חדשים. לכן כדאי שהם ימנפו את היוזמה כדי לאסוף פרטים על כל לקוח שמתעניין, ואף לתת אולי מתנה קטנה  תמורת תיוג העסק ברשתות החברתיות. מהלך כזה יכול ליצור באזז ויראלי לאלפי לקוחות חדשים. בבדיקה שערכתי מצאתי שהנכסים הדיגיטליים של מבשלת "קרמזינה" מושקעים ואתר האינטרנט מספק חוויית משתתף טובה. הייתי ממליץ להדס להחליף את התמונה בעמוד הבית לתמונה עם אנשים שמחים ששותים בירה, כי אחרי הכל היא מוכרת חוויה.

שמחתי לראות באתר של "אחד אחד", שמשווק קטניות ודגנים לעסקים (BTB), שהעסק גם מציג מתכונים למאכלים שאפשר להכין ממגוון המוצרים שהוא מציע. עם זאת, חשוב שעסקים בתחום הזה יהיו פעילים יותר גם בפלטפורמות החברתיות, המאפשרות להם להנגיש את מוצריהם ללקוחות רבים ככל האפשר.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי שיווקי ומרצה במכללה למינהל ובמרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים 

שלומי לחנה (צילום: ללא)
שלומי לחנה (צילום: ללא)

שבועיים מאז שהסתיים מבצע "שומר החומות", מעריב ובנק הפועלים במדור מיוחד לחיזוק העסקים בדרום ועידוד רכישה של תוצרת מקומית. בסוף השבוע מביאים בנק הפועלים, ההסתדרות, פורום העצמאים מבית ההסתדרות ומתחם שרונה מרקט את הדרום ללב תל אביב, הופכים את שרונה מרקט ל"דרומה מרקט", וקוראים לישראלים לבוא לקנות באהבה. האירוע המרגש יכלול עשרות דוכנים עם מיטב התוצרת המצוינת של הדרום ואנשיו, לרבות בתי אוכל מקומיים וטעימים, גידולים חקלאיים, מבשלות בוטיק כחול-לבן, מוצרים מעוצבים לבית, פריטי טיפוח מהקיבוץ, פרחים טריים באיכות ייצוא, חולצות שמדברות עברית, כלי קרמיקה, נרות מצמחי מרפא, וכמובן המון ביסים טעימים.

יום חמישי, 23:00-09:00 ויום שישי, 16:00-9:00.
לאתר הפעילות המלא עם כל הפרטים: saronamarket.co.il