המפקח על הביטוח ושוק ההון באוצר, ד"ר משה ברקת, מוביל רפורמה בכל הנוגע לענף ביטוחי הרכב, שתקל על בעלי הפוליסות. ההוראות, הכוללות את תיקון פוליסות ביטוחי רכב, רכוש וצד ג', יאפשרו להגביר את התחרות ולהקל על מעבר בין חברות הביטוח. הרפורמה כוללת את ביטול הקנס שהוטל עד כה על מבוטחים שבחרו לעבור לחברת ביטוח אחרת במהלך תקופת הביטוח. כך לדוגמה, מבוטח ששילם על הביטוח 4,000 שקל והוא מעוניין לעבור לחברה מתחרה, יקבל - במקרה ביטול לאחר תשעה חודשים - החזר כספי של 1,000 שקל במקום 644 שקל כפי שהיה עד היום. ביטול הקנס יסייע לעידוד המעבר בין החברות.

עוד כוללת הרפורמה פיצוי כספי למבוטח שהתקין מערכות בטיחות מתקדמות ברכב, אף שהן לא חלק מהמפרט המקורי. הסיבה לכך היא הפחתת הסיכון לתאונה.  ד"ר ברקת ישנה גם את התייחסות החברות לסוגיית "עבר ביטוח", שכולל את היסטוריית התביעות. עד היום דרשו החברות "עבר ביטוח" נקי לתקופה של שלוש שנים על מנת לזכות בהנחות שונות בפוליסה. כעת, בעקבות הרפורמה, הדוח לא יכלול תביעות ביטוח בסכומים הנמוכים מ־5,000 שקל ותביעות שבהן המבוטח לא היה אשם, והחזר התביעה לא שולם על ידי החברה עצמה אלא מצד ג'.

שינוי זה יסייע למבוטחים שבעבר שילמו ביוקר או לא הצליחו לרכוש ביטוח בשל תביעות קטנות או בגין תביעות שלא היו באשמתם. עוד צוין ברפורמה: "חברות לא יוכלו לדחות תביעה של מבוטח במקרים של אי־חידוש רישיון נהיגה מסיבות טכניות או בשל חוב להוצאה לפועל". לפי לוח הזמנים לכניסתה של הרפורמה, חברות הביטוח יחויבו להגיש לאוצר פוליסות רכב מעודכנות בהתאם להוראות, שצפויות לחסוך למבוטחים מאות שקלים בשנה. לאחר תקופת היערכות של מספר חודשים, הפוליסות החדשות ישווקו לציבור.

ברקת מסר "למעריב": "המהלך מהווה המשך ישיר לפעילות הרשות למיצוי זכויות וטובת המבוטחים והחוסכים. ההוראות יהפכו את פוליסות ביטוחי הרכב והרכוש להוגנות יותר, ויקדמו את התחרות לצד הגברת החדשנות". עוד אמר ברקת: "הדבר החשוב מכל הוא שהרפורמה תפשט את הליכי הרכישה עבור בעלי הפוליסות. נמשיך לפעול ולקדם הסדרה בתחומים אלו כדי לשכלל את שוק הביטוח ואת התחרות לטובת המבוטחים".