"אני מברך על הקמת הממשלה. הציבור משתוקק לשקט ומצפה להקלה בפלונטר הפוליטי שנכפה עליו בשנים האחרונות. אני מקווה שממשלת השינוי תחזיק מעמד, כי אנחנו זקוקים ליציבות". כך אמר ל"מעריב" מזכ"ל ההסתדרות ארנון בר־דוד.

בתשובה לשאלה אם אינו חושש מפגיעה בעבודה המאורגנת, אמר: "אני נמצא כרגע במצב 'על־מפלגתי'. אין לי אינטרסים מול מפלגה מסוימת, ואפעל מול כל המפלגות. אני מקווה לעבוד בשיתוף פעולה עם שר האוצר החדש אביגדור ליברמן. אני בטוח שנסתדר גם עם בנט ושקד, כמו שידעתי להסתדר מצוין עם נתניהו. אבל אם מישהו ירצה לפרק פה את המרקם העדין, אני אומר לו בבקשה, תתחיל לריב איתי? לאף אחד זה לא כדאי".

עוד אמר: "אם רוצים ללכת אחורה בתחום יחסי העבודה, אנחנו יודעים גם ללכת אחורה. יש מספיק בעיות במדינה שצריך להתעסק איתן עוד לפני שמתעסקים עם ההסתדרות". על מערכת יחסיו עם מקבלי ההחלטות הוא מוסיף: "אני מודה שלא הייתה לי כימיה מול השר ישראל כ"ץ. הוא התרגל לעבוד לבד, ומבחינתו הכל היה אני ואני ואני. הוא רצה לקחת את כל הכותרות לעצמו והוא לא באמת מבין איך עובדים בשיתוף ההסתדרות. כ"ץ פירק את משרד האוצר המפואר, ועכשיו צריך לשקם אותו. ההתנהלות שלו גרמה לפירוק המשק. לא הייתה עבודת מטה מסודרת בהרבה מאוד תחומים".

בתשובה לשאלה מה תהיה תרומת ההסתדרות לעסקת חבילה במשק, אמר: "אני לא מתנדב לתרום. אבל אם יהיה לי שר האוצר כשותף, נדע לעשות דברים יחד וצעדי חירום כפי שנעשו בשנת 1984. אין הסכמי שכר במגזר הציבורי משנת 2018 וניתן לשקול את המשך הקפאת ההסכמים. אני לא חושב שצריך להוריד שכר, ולא נסכים לכך בשום פנים ואופן".

לדבריו, "במסגרת עסקת החבילה צריך לטפל באזרחים ללא פנסיות. ליברמן רואה את זה עין בעין כמוני. אני רוצה להעלות את שכר המינימום מ־5,300 שקל לחודש ל־6,000 שקל לחודש על פני שלוש שנים. אני רוצה לקצר את שבוע העבודה במשק מ־42 ל־40 שעות, והכי חשוב - לקדם את התוכנית לסוף שבוע ארוך: בכל שנה יהיו פעם בחודשיים שישה סופי שבועות ארוכים - מחמישי ועד יום ראשון".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"