לאחר 20 שנה האוטובוסים הקומתיים חוזרים לשרת את ציבור הנוסעים בישראל. ל"מעריב" נודע כי קואופרטיב אגד סיכם בימים אלה על עסקה לרכישת ארבעה אוטובוסים קומתיים מחברת מאן ישראל (MAN) בניהול יוגב גברי, בהשקעה של 1.2 מיליון יורו. מחירו של אוטובוס בודד עומד על 300 אלף יורו.

האוטובוס הדו־קומתי מסוגל להוביל 84 נוסעים (73 בישיבה, 10 בעמידה ומקום לכיסא גלגלים), ועשוי להקל על צפיפות התחבורה בישראל בשל העובדה כי הוא מסוגל להכיל כמות כפולה של נוסעים בהשוואה לאוטובוס רגיל. אורך האוטובוס הוא 13 מטר וגובהו 4.2 מטר.

אגד תקבל את האוטובוסים לתקופת ניסיון של חצי שנה, ולאחר מכן תחליט אם כדאי לה להצטייד באוטובוסים נוספים. בשלב הראשון הם יופעלו בקו תל אביב–ראשון לציון.

הנוסעים ייהנו ממושבים משודרגים, עמדה הכוללת רמקולים, חיבור USB, פתח מיזוג מתכוונן לכל נוסע, תאורת LED ולחצן פעמון התראה לנהג עם שלט "עצור". סביבת הנהג מתקדמת ומצוידת במערכת כריזה פנימית וחיצונית ובמקרר בשולחן הנהג.

צבי נטע, יו"ר מכשירי תנועה, יבואנית מאן בישראל, מסר כי "לטובת הפחתת העומס בכבישים פיתחנו בשיתוף MAN ואגד פתרון מושלם לתחבורה הציבורית. אוטובוס הקומתיים מתאים לכל רשות מקומית המעוניינת להפחית את העומס על הכבישים, ואנו מתחייבים לספק את האוטובוסים בטווחי זמן קצרים. נספק גם גרסה חשמלית לאוטובוס".