"במבט לאחור, פירוק הממשלה הפריטטית היה במבחן התוצאה טעות, ובוודאי כשרואים את ממשלת ההונאה של נפתלי בנט. בזכות הממשלה ישראל יצאה ראשונה מהקורונה, אבל היו הרבה קשיים שהביאו להתפרקותה", אומר ל"מעריב" אופיר אקוניס, השר לשעבר לשיתוף פעולה אזורי. לדבריו, "בנט הקים ממשלת שמאל הרבה יותר גרועה ומסוכנת. אין לי ויכוח פרסונלי איתו, אבל הממשלה שהוקמה על בסיס של מרמה והפרת אמונים היא חרפה. היא צריכה להיעלם באותה מהירות שהוקמה. האם מותר לעשות הכול בשם הפוליטיקה והג'ובים"?

כששאלתי מה יש לו להגיד על כך שמה שבנט עשה הוא בדיוק מה שעשה גנץ שהפר את הבטחת הבחירות המרכזית שלא לשבת עם בנימין נתניהו ובסוף הצטרף אליו, השיב אקוניס: "לגבי הפרת ההתחייבות של גנץ, תשאל אותו. אני יכול להעיד על עצמי שאנחנו, בניגוד אליו, לא רימינו את הבוחרים. לא אנחנו אמרנו שלא נשב עם גנץ אלא גנץ אמר את זה. כשנתניהו הבטיח שלא לשבת עם רע"ם ומנסור עבאס, היה ברור שעבאס לא יהיה חלק מהקואליציה".

אקוניס הוסיף: "בדיעבד, עדיפה הייתה ממשלה פריטטית עם תפיסות מדיניות וכלכליות אמיתיות. אתה שואל אם ביבי טעה? אני מעדיף לענות שבמבט לאחור לא היינו צריכים לפרק אותה". בתשובה לשאלה מדוע טען שהמשרד לשיתוף פעולה אזורי מיותר בשעה שהוא עצמו קיבל על עצמו את תפקיד השר באותו משרד, ענה: "על פניו השאלה מוצדקת. אני סולד מממשלה מנופחת שהוקמה מאילוצים פוליטיים. המינוי שלי היה חלק מההסכם הקואליציוני, וזה המחיר ששילמתי. כשהשר הקודם גלעד ארדן אמר לי שאין מה לעשות במשרד, חשבתי שהוא קצת הגזים, אבל תוך כדי הפעילות הבנתי שצדק".

לדבריו, "בליכוד צריכים להסיק מסקנות. בפעילות השטח, הליכוד לא השקיע מספיק משאבים והיה שם חוסר ענק לעומת הבחירות השלישיות. עם הממשלה הנוכחית, אני לא ישן טוב בלילה. היא גרועה מעצם הקמתה. פוליטיקה היא מקצוע קשה, אבל מעולם דמיינתי שממשלה תקום על הונאה".

הראיון המלא מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"