הקיץ הגיע, ויחד איתו גם השייקים שצוברים פופולריות

המודעות לבריאות, הקיץ הישראלי והרצון לעשות טוב לגוף ולנשמה הפכו את שוק השייקים והחליטות לאחד הצומחים בישראל בשנים האחרונות. האם מדובר בטרנד או בתעשייה של ממש?

אילנה שטוטלנד צילום: פרטי
השייקים של B-FRESH
השייקים של B-FRESH | צילום: אסף קרלה
9
גלריה

לדברי חפץ, כשנוסדה רשת rebar - המציעה משקאות המוכנים במקום והמבוססים על פירות וירקות בשילוב חומרי גלם איכותיים, ללא תוספת סוכר וללא תוספות טעם, ריח או צבעי מאכל - הרעיון היה לייצר פתרונות לאנשים שמחפשים אוכל או שתייה הקשורים לעולם ה־wellness. "משקאות שעושים טוב גם לגוף וגם לנפש", הוא מסביר. "אם אני מסתכל על חודשי יוני־אוגוסט, זוהי תקופה שהמחזור בה גבוה בכ־30% מהממוצע. ואילו הפער במחזור בין אוגוסט - חודש השיא בקיץ - לעומת ינואר - חודש השפל - הוא פי שניים. בקיץ רואים גידול גם בגלל הטמפרטורות החמות וגם כי הטראפיק בתקופה הזו בכל מתחמי המסחר והבילוי שבהם אנחנו נמצאים הוא שונה. באוגוסט יש חופשים וכולם מסתובבים בחוץ, לעומת ינואר שהוא חודש רדום יותר".

מנכ''ל Rebar - איתמר חפץ
מנכ''ל Rebar - איתמר חפץ | צילום: יחצ
שייק אבטיח של rebar
שייק אבטיח של rebar | צילום: רונן מנגן
ניב כהן, מבעלי B-FRESH
ניב כהן, מבעלי B-FRESH | צילום: אסף קרלה

B-FRESH, רשת דוכנים וחנויות של משקאות המוכנים במקום ומשלבים בתוכם פניני טפיוקה וכדורי פרי בטעמים מגוונים של פירות הוקמה בשנת 2015. הרשת מונה 40 סניפים בישראל, רובם בקניונים, ו־12 סניפים בארצות הברית. בקרוב יושק סניף ראשון בקניון ווסטפילד לונדון. "עד סוף השנה אנחנו מתכננים לגדול ל־60 סניפים בארץ", אומר כהן. "המוטו שלנו הוא Give yourself More. חשוב לנו שהלקוח שלנו יפנק את עצמו עם משקה במהלך השגרה היומיומית. זה הולך מעולה. אנשים רוצים לקחת משקה, להמשיך וללכת, וזה גם יושב על טרנד הבריאות וגם של לקחת לעצמך איזה רגע מפנק. אנחנו רואים את הלקוחות שותים את המשקאות כשהם מטיילים להנאתם בקניון לאו דווקא כשרעבים או צמאים; או שאנו רואים שליד בנייני משרדים המשקאות משמשים תחליף לארוחת צהריים או בוקר קלילה. הנישה הזו צמחה מאוד בשנים האחרונות, ולא רק בדוכני שייקים, אלא גם בבתי הקפה. יש לי חברים בעלי בתי קפה שהקטגוריה הזאת עלתה אצלם באחוזים גבוהים".

רוני בהט, מנהלת אגף שיווק ופיתוח בתנובה
רוני בהט, מנהלת אגף שיווק ופיתוח בתנובה | צילום: יחצ
מיקס בננה תמר של סנפרוסט
מיקס בננה תמר של סנפרוסט | צילום: יחצ
מיכל לוי, סמנכ''לית יחידת תה וקולינריה בויסוצקי
מיכל לוי, סמנכ''לית יחידת תה וקולינריה בויסוצקי | צילום: יחצ
החליטות הקרות של ויסוצקי
החליטות הקרות של ויסוצקי | צילום: ברוך נאה
חליטות קרות של חברת פומפדור
חליטות קרות של חברת פומפדור | צילום: אסף לוי

"בקיץ שעבר השקנו את המוצרים האלה במהדורה מוגבלת, והם פשוט עפו, המכירות עבדו ממש טוב. לכן השנה הכפלנו את כמות החליטות הקרות לקיץ, ואנחנו רואים קניות טובות מאוד. אבל עדיין זה עניין של חינוך שוק, כי הצרכנים הישראלים לא רגילים כל כך לשתות חליטות בקיץ. הם פחות מכירים את החליטות הקרות. לכן השנה גם עשינו אריזות בעברית כדי להנגיש יותר את המוצרים. עשינו גם עבודה בדיגיטל כדי להסביר דרך משפיענים על המוצר. ההערכה שלנו היא שנישת החליטות הקרות תגדל ותתחזק, כי זה עונה על הטרנד הבריאותי וזה גם פתרון נהדר בקיץ כמשקה מרווה ללא תוספת סוכר. כל מה שצריך לעשות הוא רק להוסיף מים".

תגיות:
תה ירוק
/
שייקים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף