הסוף למודל החל"ת? המינויים החדשים בכנסת ובממשלה, לאחר השבעת קואליציית השינוי, מבטיחים רפורמות בכל התחומים, לרבות בתחום הכלכלי עליו מופקדת מפלגת ישראל ביתנו, המחזיקה בתיק האוצר ובעוודת הכספים. חבר הכנסת אלכס קושניר, שמונה לתפקיד יו"ר ועדת הכספים בכנסת, הבטיח היום (ראשון) אצל ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5FM לשנות את המצב הכלכלי העגום בעקבות משבר הקורונה ולהעביר תקציב לראשונה מזה שנתיים: "כולם חייבים ליישר קו על מנת שנעביר תקציב".

"עם המינוי הזה באה הרבה אחריות, ובסוף נטל ההוכחה הוא עליי", פצח קושניר. "אני אעבוד קשה, וכל מי שמפקפק בסוף יתוודה שהמינוי היה נכון. כולנו חייבים ליישר קו על מנת שנעביר תקציב. מעל שנתיים וחצי אנחנו מתנהלים ללא תקציב, ולפי סדר עדיפויות ממרץ 2018. זאת לא משימה שלי בלבד, זאת משימה של כולם - קואליציה, אופוזיציה, כולם". יו"ר ועדת הכספים הטרי הבטיח: "אי שם בתחילת נובמבר נוכל לבשר לעם ישראל שלמדינת ישראל יש תקציב".

חבר הכנסת מישראל ביתנו גם הבטיח להניע מהלך להקלת רישוי עסקים בארץ: "חשוב לומר שמדינת ישראל נמצאת במקום 86 בעולם בנוחות עשיית עסקים. המשמעות היא שכל מי שרוצה לפתוח עסק נתקל בחומה, ואת זה כמובן נצטרך לפתור. נעבור שלב שלב ונפרק את הנושאים האלה. כל אזרח שירצה לפתוח עסק ירגיש שהמדינה נותנת לו כתף, ולא תוקעת לו מקל בגלגלים".

"אותו רוב דומם שנושא בנטל זה הציבור שנפגע הכי הרבה במהלך הקורונה", אמר קושניר. "אני יכול להגיד לך שהדלת של ועדת הכספים פתוחה בפני העצמאים, ואנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים גם כדי להוריד את הביורוקרטיה וגם בכלל להוריד את הנטל. מי שעובד ומשרת בצבא נושא בנטל, וצריך לקבל עדיפות, בזה אנחנו נעבוד. אני מעדיף להוכיח במעשים".

גם דמי אבטלה לעצמאיים נמצאים על סדר היום של ועדת הכספים, לפי חבר הכנסת. לגבי מודל החל"ת שמונהג מאז תחילת משבר הקורונה, ונועד לתת רשת ביטחון למפוטרים ומחוסרי העבודה, קיימת מחלוקת ציבורית. קושניר הבטיח החלטה: "יש פה מצב אבסורדי. מצד אחד יש המון משרות פנויות, ומצד שני יש מספר דומה (של אנשים) בחל"ת. ההיצע והביקוש לא נפגשים. עד כמה שאני יודע, יש כוונה לבטל את החל"ת מהר ככל שניתן".

באשר למחירי הדיור אמר: "אם למישהו יש ציפייה שזה יקרה תוך יום-יומיים, לצערי אאכזב אותו. אף אחד לא יכול לשלוף שפן מהכובע ולטפל בכל הבעיות במדינת ישראל. אני בטוח שתראו התקדמות שיטתית ושיפור בכלכלה ובחיי אזרחי מדינת ישראל". בקשר לקושי הקואליציוני בהעברת החלטות ללא רוב של 61, בעקבות פרישתו של ח"כ אלי אבידר מרשימתו לסיעה עצמאית אמר קושניר: "הכל יהיה בסדר, יש לנו את כל האצבעות, לא לדאוג".