עסקים קטנים ובעלי מלאכה שלקחו מהעסק שבבעלותם הלוואות בזמן הקורונה אבל לא החזירו אותן במועד - נדרשים על ידי רשות המסים לשלם מס של 30% עליהן. סוגיה זו התעוררה בימים אלו על ידי התאחדות בעלי המלאכה, שביקשו מהרשות להעניק ארכה להחזרת החובות הללו. במכתב ששיגר עו"ד גיל אפרתי למנהל רשות המסים ערן יעקב - הוא כותב כי ההתאחדות מאגדת 100 אלף בעלי עסקים, שחלקם עדיין לא חזרו לפעילות מלאה אך למרות זאת הם נדרשים לשלם במועד את מלוא ההלוואות שנלקחו.

לדבריו, "באחרונה התקבלו פניות רבות מבעלי עסקים שלקחו הלוואות בתקופה הקורונה אך כעת הם מתקשים להחזיר אותן בשל המצב. מכיוון שהמועד האחרון להחזר ההלוואה היה סוף חודש דצמבר 2020, הם נדרשים על ידי הרשויות לשלם מס של 30% כאילו מדובר בדיבידנד על אף שמדובר בהלוואה". אפרתי מבקש מיעקב: "לאור המציאות שנוצרה, יש לאפשר לפנים משורת הדין ארכה להחזרת חובות של בעלי המניות לחברה שמקורם מהכספים שנמשכו ב־2019".

יוסי אלקובי, נשיא התאחדות בעלי המלאכה, מסר ל"מעריב" בתגובה לדברים כי "העסקים הקטנים שנפגעו במשבר לא מבקשים כספי סיום נוספים, אלא לקבל בסך הכול ארכה להחזיר הלוואות ולא למסות אותם כאילו מדובר בדיבידנד שנמשך. ההתאחדות תעשה הכל כדי לעמוד מאחורי אותם עסקים על מנת לזעוק את זעקתם".