"עונת הקיץ מאופיינת בתפוסות גבוהות בגלל עודפי ביקוש. ברשת שלנו יש 40 בתי מלון עם קשת מחירים המתאימה לכל כיס. כל משפחה תמצא את המלון המתאים במסגרת התקציב המשפחתי. הטענות שהמחירים גבוהים ביחס למתחרים - אינן במקומן". כך אומרת אביה מגן מזרחי, מנכ"לית רשת מלונות פתאל.

לדבריה, "השוואת המחיר אינה מוצדקת, כי זה לא אותו מוצר. אי אפשר להשוות את המחירים עם חו"ל, כי מה שקיים בישראל, כמו רגולציה מוגזמת, לא קיים בחו"ל או אצל השכנים מסביב. השוואת המחירים עושה עוול אם מתחשבים בעלויות הרגולציה, שכר העבודה, התנאים הסוציאליים, נושא הכשרות והעסקת המצילים".

באשר לחשש מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה, אומרת מגן מזרחי: "אני עדיין מקווה שהכל יהיה בסדר. כמות הנדבקים בשלב זה נמוכה יחסית ומרבית האנשים מחוסנים. מה שעברנו עד היום זה די והותר. כבר חשבנו שבישראל ובעולם רואים את התחלת הסוף, וכולי תקווה שכך יקרה".

לדברי המנכ"לית, המדינה חייבת לטפל בסוגיית העסקת העובדים הזרים. "אין אישור להעסקתם. יש לנו אישור להעסיק באילת עובדים מירדן, אבל המכסה עדיין לא מלאה. ההתמודדות עם מצוקת כוח האדם איננה פשוטה, ואנחנו מפעילים הרבה קמפיינים לגיוס עובדים. אנחנו נותנים מענקים וזה לא תמיד מצליח. אני מקווה שעם סיום החל"ת נצליח לגייס עובדים ולהחזיר את מכסת העובדים הירדנים שנקבעה לנו. מדובר בצורך ממשי, והאחריות היא של המדינה. בינתיים אנחנו מניידים עובדים ממקום למקום".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"