תהליך ההפרטה של הדואר, שבמסגרתו קיימת כוונה למכור 20% ממניות החברה למשקיעים פרטיים וחלק נוסף באמצעות הפרטה בבורסה, מקרטע. ל"מעריב" נודע כי קבוצת אלון רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה, שהייתה אחת המתמודדות הבולטות, הודיעה על פרישתה מהמכרז.

רק לפני שנה הוזכרו שמותיהן של עשר קבוצות מתמודדים. אלא שבשל מגבלות רגולטוריות וחשש מריכוזיות, מגיפת הקורונה וגורמים נוספים מרביתם פרשו וכעת נותרו ארבע קבוצות: קבוצת אוברסיס, קבוצת נהון, קבוצת ניאופארם שבשליטת משפחת פורר (המחזיקה בנתח מבזק) וחברת ספארי טופקו. נציגי הקבוצות ביקרו בחדרי המידע של הדואר, וקיבלו פרטים נוספים על פעילותה העסקית של החברה. בהתאם לכך הן אמורות להגיש את הצעותיהן לרכישת המניות עד אמצע חודש אוגוסט לרשות החברות הממשלתיות, המובילה את תהליך ההפרטה.

ברשות החברות מעריכים שהשווי של הדואר נאמד ב־1.3־1.5 מיליארד שקל, כך שעבור 20% מהמניות יתבקש תשלום של כ־300 מיליון שקל. עם זאת, הדואר ניצב בפני אתגרים לא פשוטים. שר התקשורת יועז הנדל הודיע על כוונתו לקדם במסגרת חוק ההסדרים רפורמת שירות בדואר ופתיחה של הדואר לתחרות.

רפורמה זו נסמכת על המלצות ועדת רוזן בראשות דניאל רוזן, שהמליצה לפתוח לתחרות את משלוחי הדואר ולהגדיל את הקנסות על הפרות החוק. אי־הוודאות שתיווצר, בהנחה שהרפורמה תיכנס לתוקף, תקשה מאוד לתמחר את השווי של הדואר. זאת הסיבה לעיכוב אפשרי בתהליך ההפרטה.

לצד שר התקשורת, גם שר האוצר אביגדור ליברמן אמור למסור את עמדתו בנוגע לתהליך. על רקע זה ייפגש בשבוע הבא יו"ר הדואר חזי צאיג עם הגורמים הרלוונטיים ברשות החברות ובמשרד התקשורת, כדי לנסות לקדם את המהלך.

מלשכת שר התקשורת נמסר בתגובה: "השר תומך בהפרטה וחושב שהיא תביא להתייעלות משמעותית שלה זקוקה חברת הדואר ולחיזוק איתנותה הפיננסית. השר מקווה שכניסת שר האוצר החדש לתפקידו תאיץ את תהליך ההפרטה, שיבוא לכדי מימוש בחודשים הקרובים. בכוונת השר להביא את הרפורמה בדואר, ובכלל זאת פתיחת שוק הדואר לתחרות, הפחתת רגולציה עודפת והידוק הפיקוח על הדואר, כבר בחוק ההסדרים".