תוכנית החל"ת של שר האוצר אביגור ליברמן אושרה אתמול בקריאה ראשונה ועוררה זעם רב בקרב דורשי העבודה. ענת צפריר בת ה-47, עצמאית בתחום האופנה ואם יחידנית לילדה שוחחה היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והתרעמה על התוכנית הכלכלית החדשה: "אני נלחמת על העצמאים והעצמאיות. מדברים שוב רק על השכירים וזה פשוט מרתיח אותי, כאילו כל מגזר העצמאים הוא מקשה אחת ואין בינינו קטגוריות. חלקנו פשוט קרסנו והתמוטטנו בקורונה ועדיין השיח הוא רק על שכירים".

"אני לא מבקשת שיתנו לי משהו שלא נותנים לאף אחד אחר, אני רוצה להיות שוות זכויות. אם לבני 45 ומעלה נותנים 88 ימים נוספים, אני רוצה את אותם קריטריונים שיחילו עליי, כי אני חושבת שאני משלמת כמו כולם, שנים על גבי שנים", הוסיפה. 



בהמשך צפריר סיפרה על ההשלכות של שנת הקורונה על מצבה הכלכלי והנפשי, ואמרה: "אני עצמאית מאז ומתמיד בעלת עסק לאופנה יש לי מותג שלי, אני יחידנית, אני מגדלת ילדה לבד מבחירה וגם העצמאות שלי מבחירה. מצב נפשי עגום כל השנה ואני חייבת להגיד כעצמאית, המצב תמיד הרבה יותר לוחמני והישרדותי כי יש נטייה לחשוב שעצמאי הוא מסתדר. הייתי צריכה להיאבק על המענקים וחצי שנה בכלל חלקנו לא קיבלו כי הכול נורא התעכב ובדקו שאנחנו לא מרמים". 

"כל החיים שלי עשיתי הכול לבד ואני חושבת שעכשיו אני לא מבקשת משהו ששונה ממישהו אחר. אני לא צריכה מימון בקורס הסבה מקצועית, רק טיפה עוד חמצן כמו מקבילתי השכירה, חד הורית בת 45 ומעלה. לא כספים מטורפים, רק שיתייחסו, שידברו גם עליי", אמרה. 

כמו כן, שיתפה צפריר כי שוחחה עם סגן השר אביר קארה וטענה כי קיבלה תשובה מזלזלת בתגובה לשיתוף בבעיותיה הכלכליות: "הוא אמר לי 'את יזמית אז את בטוח תצליחי', כאילו עצמאים מסתדרים ולא צריך לדאוג לכם בכלל. אז אמרתי פחות או יותר 'נו באמת'. ביקשתי את אותן זכויות בדיוק". 

בסיום, סיכמה צפריר ואמרה כי לדעתה התוכנית החדשה מפלה את העצמאים. "אני חד הורית עצמאית שכל חיי המצאתי את עצמי מחדש והתרסקו לי עסקים והקמתי את עצמי ולא קיבלתי דמי אבטלה והנה אני מנסה ליזום שוב ולקום על הרגליים.  אני לא שוות זכויות למקבילתי השכירה. לא מגיע לי את אותו החמצן שמגיע לה?".