אגף התקציבים פרסם היום (שני) סטטוס של התכנית הממשלתית להתמודדות עם הקורונה, כפי שמתפרסם אחת לרבעון מאז תחילת השנה. בתוך כך, בתכנית מפורטים השינויים שחלו בתכנית ברבעון האחרון, וכן תחזיות עד סוף התכנית. 

לצד זאת, שורה של החלטות שהתקבלו מאז לפרסום המסמך האחרון לפני כחודשיים, גרמו לעדכון התכנון ותחזית הביצוע במספר נושאים. ראשית, הארכת מתווה האבטלה וצעדים נלווים בתחום התעסוקה בסכום של 7.1 מיליארד שקלים. 

מדובר בהארכת צעדים בתחום האבטלה על פי תיקון 225 לחוק הביטוח הלאומי מה-1 ביולי 2021, לרבות מענק ההסתגלות לבני 67 ומעלה, ותמיכה בהתאוששות שוק התעסוקה באמצעות הארכת המענקים לעובדים אשר חוזרים לעבודה בשכר נמוך משכרם קודם למשבר הקורונה עד סוף יולי 2021, כמו כן בצעדים לתמרוץ קליטת עובדים על ידי מעסיקים.

החלטה נוספת שהתקבלה היא אישור פעימה נוספת של מענקי הוצאות קבועות והחזר ארנונה לחודשים מאי עד יוני והורדת תנאי הסף לזכאות ל-25% פגיעה. מדובר במתן פעימה נוספת של מענקי הוצאות קבועות והחזר ארנונה לחודשים אלו בגובה מחצית ממענקי הפעימות הקודמות לצד המשך הקלת התנאים לזכאות למענקים.

בנוסף, יתוגבר התקצוב של משרד הבריאות להתמודדות עם התחלואה בקורונה. התקציבים הנוספים יוקצו להמשך תמיכה במערכי הפסיכיאטריה והגריאטריה, ובהפעלת מערך בדיקות קורונה נוספות ולצורך קטיעת שרשראות ההדבקה.

כמו כן, אגף התקציבים הודיע על יישום הסכם מאבטחי המטוסים לסיוע לענף התעופה על רקע הפגיעה שחווה במשבר הקורונה. מדובר על הרחבת ההסכם הנוגע למימון מאבטחי מטוסים לחברות תעופה ישראליות נוספות כחלק מהסיוע לענף התעופה עקב הפגיעה שחווה במהלך המשבר.