דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל, התייחס היום (שני) בתכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב, לאישור הממשלה את הרפורמה בחקלאות ותקף אותה: "אני מחפש את המטרה והיעדים ברפורמה בחקלאות ואני לא מוצא. היעדים אינם, המטרות אינם. אני רואה תוכנית של הורדת מכסים ועוד כמה אלמנטים אבל לא יעד שיכול להימדד, שיכול להיות מבוקר עם אבני דרך, עם צורת חשיבה ראויה ומזה אני מאוד מוטרד".

אמיתי המשיך והתייחס למחירי הירקות: "אני מסכים שהמחירים המטורפים היום במיוחד בשנה הזו, שנת הקורונה, בעיקר ב-2021 הם מחירים בלתי הגיוניים. אין מצב ששכבות רבות באוכלוסייה לא יוכלו להינות מהפירות והירקות שלנו. השאלה היא מי אשם. המטרה שלי והיעד שלי הם לדאוג לצרכנים, ומצד שני לראות איך אני מחזק את החקלאים מגדיל את התפוקות".



בנוסף לכך, אמיתי התייחס לדבריו של איש העסקים רמי לוי שטען כי מחירי הירקות והפירות גבוהים :"רמי לוי היום בין המשווקים הבודדים שמייבא תפוחים כי אנחנו סיימנו את כל מה שהיה לנו במקרים, הוא מביא תפוחים לנמל אשדוד במחיר של 5.5 שקלים ומוכר ב-20 שקלים לצרכן. תבררו איתו".

לבסוף, אמיתי אמר: "נפגשתי עם כל ראשי המפלגות ויש קונצנזוס והבנות להגיע איתנו להסכמות. אני מוטרד שהתוכנית עברה בתקציב ובחוק ההסדרים, יש לה עוד דרך ארוכה. הבטחות קיבלתי, אני מקווה שבסוף מישהו יתעשת. הבסיס לכל התהליך הזה צריך להיות בדיקת פערי התיווך - מי אשם ביוקר המחיה?"