בדרך לפשרה? שר החקלאות עודד פורר וראשי המגזר החקלאי הודיעו הבוקר (שלישי) כי החליטו להקים שני צוותי עבודה אשר "ידונו בסוגיית הרפורמה בענף ההטלה ובענף הצומח". 

כמו כן, "הצוותים ידונו במכלול נושאים הנוגעים לרפורמה ובתוכם מחירי המים לחקלאים ועלויות כוח העבודה". ההחלטה התקבלה לאחר מפגש בין פורר לבין אישים בולטים בענף, בהם עמית יפרח, דובי אמיתי, אבו וילן, שי חג׳ג׳, ניר מאיר ויעקב בכר.

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן ופורר קידמו רפורמה בענף החקלאי, לפיה יגבירו את ייבוא הפירות, הירקות ומוצרים נוספים. לטענת החקלאים, השינוי עתיד לפגוע בהם באופן אנוש, נגדו הם הפגינו ביום ראשון ובשבוע שעבר. 

אתמול, נציגי מפגת העבודה הודיעו בדיון אותו קיימה ועדת הכלכלה בנושא הרפורמה בחקלאות כי חוק ההסדרים לא יקודם ללא הסכם עם החקלאים: "בעקבות לחץ כבד שהופעל במהלך הלילה ע״י נציגי מפלגת העבודה בממשלה, שר האוצר ונציגי מפלגת העבודה הגיעו להסכמה, שללא הבנות בין הנהגת החקלאים והמרחב הכפרי חוק ההסדרים לא יקודם", מסרה המפלגה.

דויבי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל, תקף אתמול בתכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב, את הרפורמה: "אני מחפש את המטרה והיעדים ברפורמה בחקלאות ואני לא מוצא. היעדים אינם, המטרות אינם. אני רואה תוכנית של הורדת מכסים ועוד כמה אלמנטים אבל לא יעד שיכול להימדד, שיכול להיות מבוקר עם אבני דרך, עם צורת חשיבה ראויה ומזה אני מאוד מוטרד".