ועד העובדים של אל על איים היום (שלישי) לנקוט בצעדים חריפים לנוכח החלטת המדינה לחייב בבידוד של שבוע את החוזרים לארץ ממרבית מדינות העולם. עוד מתנגדים בוועד להחלטת הנהלת החברה להוציא כ-800 עובדים לחל"ת.  

יו"ר ועד העובדים שרון בן יצחק הודיע: "נצא למאבק וננקוט בצעדי מחאה חריפים". על החלטת המדינה אמר: "ההוראות האחרונות של הממשלה הן סגירה בפועל של הנתיב האווירי לישראל. נותרו רק מדינות מעטות ללא חובת בידוד לאחר החזרה לארץ. גם ככה ענף התעופה ספג נזקים כבדים מאז פרוץ משבר הקורונה והעובדים באל על שילמו מחיר יקר מאוד". בן יצחק ציין, שמאז פרוץ משבר הקורונה פוטרו כ-2,000 מתוך כ-6,200 העובדים של אל על. 2,000 עובדים נוספים עדיין שוהים בחל"ת. 

עוד אמר יו"ר הוועד כי לא יקבל הוצאה לחל"ת של עובדים נוספים: "המדינה כבר הפסיקה לשלם חל"ת לבני 45 ומטה וגם לעובדים המבוגרים יותר התשלומים צפויים להתבטל, כך שבפועל, ההוצאה לחל"ת היא פיטורין". עוד טען כי "עובדי אל על כבר שילמו מחיר מאוד כבד ולא נסכים לעוד פיטורי עובדים".

לדבריו של בן יצחק, על המדינה לתת לאל על פיצוי כספי, בשל המשבר החריף בענף התעופה, לנוכח ההגבלות על הכניסה לנתב"ג: "יש מדינות כמו גרמניה ואיטליה, שהעניקו סיוע חירום גבוה לחברות התעופה הלאומיות". יש לציין כי גם חברות ישראייר וארקיע צפויות לבקש מהמדינה, בדומה לאל על, פיצוי כספי, לנוכח המשבר החמור בענף התעופה.

עוד אמר בן יצחק: "התחושה היא של משבר קשה ושוב פעם עובדי אל על נדרשים לשלם את המחיר. לא נסכים לזה ונצא למאבק עם צעדי מחאה חריפים". עוד הזהיר: "העובדים מיואשים ודוחקים אותנו לפינה".