בנק ישראל פרסם היום (רביעי) את דוח היציבות הפיננסית למחצית הראשונה של 2021. הדו"ח מסכם את הפעילות הכלכלית בישראל בשנת הקורונה, וקבע כי עמידותם של הבנקים וחברות הביטוח נותרה גבוהה על אף המשבר.

בדוח נכתב כי ההתאוששות במגזר העסקי, הגם שהיא משמעותית, אינה אחידה: "עסקים שטרם חזרו לרמת פעילות (מבחינת תעסוקה) כפי ששררה לפני משבר הקורונה הינם בעיקר עסקים קטנים ופעילותם מפוזרת על פני ענפי משק שונים. מנגד, ניתוח מצבן של החברות הציבוריות מראה כי רבים מהענפים – ובעיקר התעשייה, המסחר והמידע והתקשורת – לא חוו כלל פגיעה ברווחיות בסיכום שנת 2020".

עוד נכתב על השפעת גל התחלואה בזן הדלתא על הכלכלה הישראלית: "התפשטות וריאנט הדלתא גורם לעלייה מחודשת בהיקף התחלואה במדינות המפותחות ובישראל. המצב הזה מעלה את ההסתברות לחידוש חלק מההגבלות על הפעילות המקומית ואת החשש מהתגברות הסיכונים הפיננסיים שאיתם מתמודד חלק מהסקטור העסקי ובפרט העסקים הקטנים".

בדו"ח מפיעה גם מסקנה אופטימית, לפיה "ניתוח מצבן של החברות הציבוריות מראה כי רבים מהענפים – ובעיקר התעשייה, המסחר והמידע והתקשורת – לא חוו כלל פגיעה ברווחיות בסיכום שנת 2020".