"אני שם לרגע בצד את רעשי הרקע שמגיעים מאינטרסנטים בכל הנוגע לסגר. חייבים למצות כל אפשרות של הגברת החיסונים ושל חיסוני המנה השלישית עוד לפני שהולכים לסגר". כך אומר ל"מעריב" שר התקשורת יועז הנדל.

לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופה של אתגרים כלכליים עם כלכלה פורחת ואסור לעצור את זה. אם לא תהיה ברירה ניכנס לסגר, אבל רצוי שזה יקרה בתקופת החגים, שם הפגיעה הכלכלית היא הכי נמוכה. כרגע צריכים למצות את ניהול הסיכונים. אם מרבית הישראלים יתחסנו ומספר החולים קשה יירד לא יהיה צורך בסגר. בכל מקרה, אין פתרון שהציבור מאוהב בו. מדובר בדילמה הקיימת בכל העולם".

על ההחלטה לסיים את תופעת החיבורים הפיראטיים לכבלים, בעיקר במגזר הערבי, אומר שר התקשורת: "ישראל החליטה בעשור האחרון שלא להחליט בסוגיות המשילות בנגב ובגליל. התוצאה של היעדר המנהיגות היא אובדן שליטה בכל התחומים - מפשיעה חקלאית ועד אלימות חסרת גבולות. 

"כחלק מהכאוס הכולל שמתחולל לנגד עינינו נפרסו רשתות תקשורת וחשמל פיראטיות שמסכנות חיי אדם, ואף מתקיימות גניבות של חיבורים מספקים מאושרים. אלה מצמצמות את היכולת של אזורים שלמים להתחבר לתשתיות תקשורת מתקדמות".

לדבריו, "בניגוד להעלמות עין של הדרג המדיני הקודם בראשות בנימין נתניהו, החלטנו הפעם למגר את התופעה בפעולות של אכיפה. כלפי אלה שלא יסדירו את פעילותם עד נובמבר תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת".

על החרדים החוששים מהאינטרנט והסיבים האופטיים הבהיר הנדל: "הם מעוניינים בסיבים ו־50% מבתי האב שלהם כבר מחוברים לאינטרנט. בקדנציה הקודמת לא ניתנה לקבלנים האפשרות לחבר תשתיות של סיבים, כי אריה דרעי לא הסכים לחתום. העברתי תקנה המאפשרת חיבורים ושרת הפנים איילת שקד חתמה. לצערי בדרך החמצנו 40 אלף בתי אב שנותרו ללא חיבור".

על הפרטת הדואר אמר: "אנחנו מקדמים בחוק ההסדרים את הרפורמה בשירותי הדואר. האיתנות הפיננסית של הדואר מדאיגה אותי. במבחן התשואה הרווחים לא טובים, וצריך למצוא דרכים להביא את הדואר לאיתנות במקביל לרפורמה שתייעל אותו ותפתח אותו לתחרות".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"