חברת התעופה עתרו לבג"ץ נגד החלטת הממשלה שקבעה הטלת חובת בידוד לשבים לארץ מחו"ל. אילן שלו, מנכ"ל חברת "קווי תעופה", הנמנה בין העותרים, התייחס היום (ראשון) לדברים בריאיון לענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ברדיו 103FM.  

"המצב אצלנו שגרף ההזמנות הולך בהלימה אל מול כל הצהרה של בכיר במשרד הבריאות או ראש הממשלה בכבודו ובעצמו שאומר תשקלו נסיעה לחו"ל או אל תטוסו", הסביר שלו, ומיד פירט: "כל יומיים שלושה יש שינוי של הגדרות של מדינות ירוקות או אדומות, עם שום יכולת של הציבור לתכנן לעצמו חופשה, עם איזה אופק או ראייה לטווח ארוך, אפילו של שבועיים". 

שלו ציין: "אנחנו מסיטים מטוסים כבר באוויר מיוון לפראג או לבודפשט, עם זמני מכירה כמעט בלתי אפשריים וככה קשה מאוד להתנהל". עוד אמר כי חרף ההגבלות של הממשלה, רוב מדינות העולם אינן אדומות: "מבחינת האיחוד האירופי העולם סך הכול ירוק, יש יעדים עם מספרים דו-ספרתיים של מאומתים שאין כל הצדקה להכליל אותם במסגרת המדינות האדומות ולמנוע מתושבי ישראל לצאת ולנפוש בהם".

בהמשך, הצטרף לשיחה עורך הדין בורוכובסקי, שהגיש את העתירה בשמה של "קווי תעופה". עו"ד בורוכובסקי קבע כי המצב בתוך ישראל הרבה יותר מסכן מחוץ לה: "לנסוע מת"א לעפולה הרבה יותר מסוכן, יש שם יותר מאומתים מאשר בגרמניה. אנשים לא נדבקים במטוסים, זאת גם לא הטענה ולא מפני זה מגינים עלינו. אנשים עושים בדיקת קורונה 72 שעות לפני שהם עולים למטוס ומיד כשהם יורדים מהמטוס, הסכנה היא לא במטוס כי שם מאוד נזהרים". עוד אמר כי "נתוני משרד הבריאות אומרים שמספר אלו, שאפילו חשודים רק, בייבוא קורונה לארץ הוא זניח ביחס למספר הנדבקים כאן יום-יום". 

שלו הוסיף: "בעצם נוצר בתחילת התהליך מתווה מאוד הוגן ומסודר ששולל אפשרות שנוסע מאומת יעלה על טיסה או ירד מטיסה. נכנס גם הצו של בידוד של 24 שעות מרגע הנחיתה ועד לקבלת התשובה השלילית, ככה שאנחנו בסוג של מעגל סגור, מוגן מאוד". שלו ציין כי הישיבה במטוסים היא עם מסכות ואמר שאינו רוצה לראות את מגמת ביטולים נמשכת: "אנחנו לא רוצים שיבטלו, ואנחנו רוצים לשמור על בריאות הנוסעים והציבור. צריך להבין ששדה פתוח זה לא רק נופשונים, אלא גם נסיעות עסקים, ואיחוד משפחות ופונדקאות".