ועדת החוקה, חוק ומשפט דנה היום (רביעי) בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי). נועה שוקרון, אחראית קורונה באגף התקציבים באוצר, אמרה בדיון שהתקיים בכנסת כי "נעשו הרבה מאמצים להגיע למתווה הנוכחי שאיננו סגר".

לדבריה, "המתווה מאפשר למקומות להיות פתוחים ללא הגבלה של מרחק או של כמות אנשים. הדרישה של התו הירוק סבירה ביותר. לגבי ילדים, בגלל שהם אינם ברי חיסון, אנו מאפשרים גם עבור פעילות פנאי מימון של המדינה לבדיקות וכל זה כדי לאפשר למשק להיות פתוח. לא יהיה מצב שגם אנחנו לא מגבילים את המשק וגם ניתן פיצוי לבעלי עסקים".

לילי שלום, בעלת בית מאפה בתל אביב, תקפה בדיון את תקנות הקורונה החדשות וסיפרה על אנשים שנכנסו לחתונה ללא תו ירוק: "אתם אבות, סבים, סבתות. אתם חושבים שכל הבירוקרטיה הזאת, העצבים והדלק שצריך כדי לקחת ילד לבדיקה הם אפשריים? אתם יודעים שזו הזיה, אז אם התקנות הן יח"צניות אז יופי. גם אנחנו מבקשים מלקוחות שיתחסנו. בואו נחכה עוד שבוע וחצי כי הרי כולם אומרים שרף החולים הקשים בירידה, בסוף כולם גם יידבקו. אל תהרגו אותנו כי בתקנות האלה אתם רוצחים אותנו".

עוד סיפרה: "הייתי בשתי חתונות והיו שם אנשים בלי תו ירוק שעצרו בכניסה, הלכו לצד, עשו משהו ומיד היה להם תו ירוק. מי שרוצה להיות עבריין יהיה עבריין כי אין יכולת לאכוף אותו ואין כוח אדם שיבצע את כל הפרוצדורה".