צים ממשיכה להציג תוצאות שיא: חברת הספנות סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של כ-888 מיליון דולר, זינוק של פי 35.5 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר אז הרווח הנקי הסתכם בכ-25 מיליון דולר. בצים נהנים מהגאות הגוברת בביקושים לתעבורה ימי. מחירי ההובלה הימית למכולה זינקו ברבעון השני בשיעור של 119% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

כמו כן, חברת הספנות רשמה עלייה של כ-44% בתנועת המכולות, ל-921 אלף מכולות ברבעון השני.ההכנסות גדלו בשיעור של 200% - ל-2.38 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני ב-1.16 מיליארד דולר, לעומת 69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 1.581%.

צים הודיעה גם על דיבידנד מיוחד במזומן בסך של כ-238 מיליון דולר, המשקפים סכום של שני דולר למניה רגילה, אשר ישולם ב-15 בספטמבר ועל כוונתה לחלק (בכפוף לאישור הדירקטוריון) בשנת 2022, דידידנד שנתי בסך של 50%-30% מהרווח הנקי שלה לשנת 2021. כמו כן חברת הספנות הודיעה על חתימת הסכם אסטרטגי חדש עם חברת SEAPAN לחכירה ארוכת טווח של עשר אוניות "ירוקות" המונעות בגז טבעי, ובעלות כושר הובלה של 7,000 מכולות. ההסכם כולל אופציה לחכירת חמש אוניות נוספות. 

"אני גאה לומר שהביצועים יוצאי הדופן שלנו ותוצאות השיא של כל הזמנים, שהביאו ליצירת ערך משמעותי לבעלי המניות, הם עדות לאסטרטגיות הפרואקטיביות שיישמנו על מנת למקסם את השוק הארטקטיבי ואת הגישר המבדלת שלנו", ציין מנכ"ל צים, אלי גליקמן והוסיף, "אנו ממשיכים להפגין ביצועים ברמה הגבוהה ביותר, שהביאו לרבעון שיא נוסף, כולל רווח נקי ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת, כו גם העלאה שמעותית של התחזית שלנו לשנת 2021".  

"כדי להעצים את ההצלחה שלנו מינפנו את היוזמות הדיגיטליות, וקידמנו השקת קווים חדשים שישרתו נתיבי סחר רווחיים, שבהם אין כים מענה מספק בשוק. אסטרטגיה זו היתה חיונית להשגת תוצאות המהוות שיא של כל הזמנים ברבעון השני, שבו נפח ההובלה של צים צמח ב44% לעומת השנה המקבילה, הרבה מעבר לצמיחה בשוק", ציין. 

אלי גליקמן, מנכ''ל צים (צילום: סיוון פרג')
אלי גליקמן, מנכ''ל צים (צילום: סיוון פרג')

לדבריו, "במבט קדימה ובהתבסס על התחזיות החזקות שלנו, אנו מצויים בעמדה מצויינת להחזיר הון משמעותי למשקיעים שלנו, עם תשלום הדיווידנד הצפוי של 50%-30% מהרווח הנקי של 2021, שישולם בשנת 2022, בנוסף ל-238 מיליון דולר, או שני דולר למנייה". 

גליקמן הוסיף עוד, כי "קיים עודף גדול מאוד של ביקושים" והדגיש: "החברה נערכה לכך הייטב בשינוע בקווים רווחיים יותר, בין היתר, בין סין ומדינות באסיה לארה"ב, לאוסטרליה וניו זילנד ולרוסיה. לדבריו, "לצים יש כיום יכולת שינוע של קרוב למיליון מכולות, אחרי שצמחנו מכ-630 אלף. מספר האוניות שאנו פעילים גדל מ-54 ל-113 והוא ימשיך לגדול".

בתשובה לשאלה אודות הפקקים של אוניות המתינות בכניסות לנמלי ישראל, אמר גליקמן: "ישראל מהווה חלק קטן מהפעלות שלנו וההפסד קטן. הבעיה היא פקקי ענק בנמלים גדולים בעולם, כמו בלוס אנג'לס וסיאטל".