מחלוקת בנוגע לחשיפת נתונים על פעילותה הצבאית של התעשייה האווירית מעכבת את ההנפקה בבורסה. ל"מעריב" נודע כי המחלוקת הגיעה לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאמור להכריע בנושא בשיתוף עם מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל.

התעשייה האווירית מבקשת שלא לחשוף חלק מהנתונים מחשש לפגיעה ביטחונית, ולפיכך היא מעוניינת לשמור על חסיון המידע. ההנפקה כבר אושרה בוועדת השרים להפרטה וכן על ידי שר הביטחון, שמקדם אותה.

ועד העובדים של התעשייה האווירית תומך בהנפקה, ובמסגרת זאת יוקצו לו גם אופציות. בתפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית שימש עד לאחרונה הראל לוקר, שסיים את תפקידו. החברה מנוהלת על ידי בועז לוי.

רווחי התעשייה האווירית זינקו במחצית 2021 ב־22% ל־100 מיליון דולר. הרווח ברבעון השני עלה ב־21% ל־58 מיליון דולר. המכירות עלו במחצית 2021 ב־4.1% ל־2.16 מיליארד דולר. הוצאות מחקר ופיתוח עלו ב־20% ל־85 מיליון דולר.

החברה מוכרת מערכות צבאיות בעיקר למדינות אירופה, ולאחרונה גם חתמה על עסקאות צבאיות עם איחוד האמירויות, שראשיה מעריכים את יכולות החברה. לא נמסרו פרטים על אילו מערכות צבאיות מדובר ואם חברת הבת אלתא מעורבת בהן.

לוקר אמר ל"מעריב": "סיימתי את כהונתי לאחר ארבע שנים שבהן החברה עברה מהפך עסקי. בחציון הראשון של שנת 2021 החברה השיגה את התוצאות העסקיות הטובות ביותר שלה אי־פעם. זכינו בארבעה פרסי ביטחון ישראל, שיגרנו את החללית בראשית לירח, את הלוויין אופק 16 לחלל ואת טיל החץ 3 באלסקה".